Friends Of Mine

Sunday, May 13, 2012

Selamat Hari Ibu Mama,Mak,Mummy,Amma,dll yg menyandang pangkat IBU

IBU...
IBU..
Engkaulah ratu hati ku..
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu
IBU
IBU
Engkaulah ratu hati ku..


Bukan semua orang berpeluang menjadi seorang ibu, jadi berbanggalah dengan gelaran itu.. Sandanglah amanah Allah itu dengan sempurna...

Aku punya 2 orang para-para sakura.. 1 lelaki, 1 perempuan.. Yang mana keduanya melengkapkan hidupku dan suami.. Menjadi seorang ibu memang bukan mudah.. Dari celik mata hingga tutup mata, pasti ada sahaja yg difikirkan tentang anak. Anak pula dalam melengkapkan rutin harian sebagai kanak2 pastinya kadangkala mengundang amarah si ibu.. Sebagai seorang ibu, seharusnya kesabaran itu yg paling penting. Bagi aku, kdg2 terbabas juga kesabaran aku, tapi bila melihat wajah suci mereka ketika lena mereka, hilang semua onar yg mereka lakukan yg membuatkan aku lelah..

Wlwbagaimana pun I proud to be a mother.. Begitu juga emakku , yang susah payah membesarkan kami semua.. Memang aku sendiri mengalami nya. Memang bukan mudah! Sejak dari seketul darah didalam rahim, menjaga seorang anak bukannya mudah.. Kerana itulah pahal jihad diberi kepada ibu-ibu yg melahirkan.. Semoga aku berjaya mendidik anak2 ku hingga ke syurga.. Mama sayang haziq amni.. Selamat hari IBU untuk diri sendiri dan juga emakku..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Nini D.. said...

moga kita sama2 dapat menjadi ibu yg terbaik utk anak kita :)