Friends Of Mine

Saturday, November 24, 2012

Demam yang berpanjangan

Salam
Dah lama x update entri, selain dr malas ahkak kerengga sebenarnya demam selama 1 minggu on off.. selamat " derma darah" kat spital selama 3 hari.. nasiblah x admitted, cuma kena buat bloodtest selama 3 hari berturut untuk monitor platlet darah dlm keadaan yg selamat.

Since semalam alhamdulilah dah boleh bangun. Rumah pun senyap sunyi anak takde, dapur tak berasap, habuk sana sini akibat aku yg demam. Mmg lumpuh aktiviti rumah klw aku yg sakit. Memang diriku begitu berharga rupanya. Tempoh tidur pulak rasannya.  20 over 24 hours aku tido saja dlm sehari, mkn ubat je aku lalok. Sampai husband ckp pun aku dengar tp x faham. Syukurlah dah sihat.. bacaan bp pun dah ok. Padanlah aku asik pening mcm nak tejatuh bijik mata klw tunduk. Bacaan bp amat2 lah  rendah. Husband pulak tengok aku tido, dia pun nak challenge tido ngan aku, sudah nya rumah kami mlm sentiasa.

Tambahan pula aku period, bertambah2 sakitlah aku, senggugut tak pnh jemu menjenguk aku dr mula2 aku period lagi. Sampai da beranak 2 pun masih sama jugak, cuma mungkin ada kurang sikit dr zaman anK dara dulu.

Harini husband duty, maka memang cincai boncai ajelah acara masaknya.  Makan fetucine carbonara aje, haziq suka, mama tolak batu n kayu aje. Alhamdulilah seler mkn pun sudah pulih. Lepas turun 3 kg naiklah balik 4 kg.

Semalam tiba2 dikejutkan dengan berita skot husband terlibat dlm tragedi bot meletup masa eksesais. Mlm ke rumah beliau, menjenguk anak dan isterinya, syukurlah mereka ok2 je. Tp dihati hanya tuhan saja yg tau.. semoga suaminya cepat2 pulih. Begitulah risk jadi isteri tentera.  Tapi malang itu tidak berbau, tidak terkecuali jika itu ditakdirkan buat kita. Beringat sentiasa. Mungkin hari ini hari dia, esok siapa tahu kan?

Ulser dlm mulut masih sakit, nak bercakap pun rasa nak menitik airliur. Adehai... bilalah dapat cergas semula ni.. masa aku demam, husband belikan beberapa novel buat penghilang bosan. Tapi mcmana nak baca klw mata asik mengantuk kan? Kena marathon ni.. so ok.. kena tidurkan anak2 dulu. Till then.bye friends..

Published with Blogger-droid v2.0.9

2 comments:

Unknown said...

salam..bot ape meletop akak?
sain akak demam..member org pon demamon off..risua..

Izza is my name said...

Wehh sape yg matu kena tetak tu