Friends Of Mine

Saturday, January 5, 2013

Skincare vs suppliment

Beberapa hari lps adalah ter" bengang" dgn 1 hamba Allah ni psl  dia ada tulis " takkan itu pun tak tau". Memula.. ahkak hangin lah jugak, tp sbb ahkak menyedari yg klw ahkak melenting adalah nmpk sgt x educated. Jadi ahkak tarik napas lps aje lah.. dan ahkak pun bekawan ngan org2 yg rasional, dan bff ahkak cuma kata mungkin beliU tak pandai menyusun kata2. Ok ahkak accept.  Cuma aku harap beliau sedar dan kembali menggunakan tatabahasa bm dgn baik slps ini.
Yea.. mmg ada kait mengait ttg skincare dan suppliment.  Ahkak x la gojes mana cuma syukur dikurniakan dengan kulit yg x byk masalahnya. Tp ahkak mula menggunakan skincare seawal usia 13 thn! Krim mula dipakai ketika itu adalah fair n lovely, memandangkan ahkak adalah atlet sekolah dan atlit neg perak pd ketika itu, jd bayanglah kulit rentung mcmana ketika itu. Mak ahkak adalah org yg plg risau tgk kulit yg mkn hari mkn merentung.  Being me, bukanlah yg terlampau beauty concious, biasa2 aje.

Hari berganti hari, zaman sekolah menengah berlalu, zaman universiti pun berlalu, tamat zaman anak dara, ada anak takde anak, ahkak tetap masih pakai skincare, olay? safi? felisa? hape ke lagi. semua ahkak try, bergantung pd keadaan kewangan, klw ahkak takde duit, ahkak pakai safi je. pon hoke.. tak pakai pape pun hoke juge.. tapi jarang lah ahkak tak pakai hape2 sebab ahkak jenis yg make up, jd nak apply make up haruslah ada mosturizer kan? kang bercapuk2 plak. ok! yg percaya dengan natural beauty takyah baca entry ni pun takpe. selain dr skincare, ahkak pun ada suppliment jugak. maklumlah umur dah 30plus kan, beranak pun dah 2, haruslah sakit sana sakit sini kdg2 , tapi ahkak makan EPO dr umur 19thn lagi sebab ahkak klw period, mmg hape pun x boleh buat, berguling aje menahan senggugut, sampai dah melahirkan pun senggugut masih ada klw x makan EPO.

Ok meh nak tunjuk apa yg aku makan dan apa yg aku pakai rite now.
 ok ni suppliment, epo, vit c, vit e, semua pun beli kat farmasi, tu mmg dr dulu dah makan, then VCO baru makan sebab rambut rajin gugur, ok it works, x gugur pun,korang g beli kat agen, aku tak jual, esp utk membuatkan aku cargas 1,2,3 ..8, 8lagi!  kopi? saje buat penyedap, kurus tak ok! aku x makan ubat kurus wlwpon gemok. ok.. ahkak x makan SNE sebab mahal, x mampu.
ok nak zoom kat tabita skincare tu je.lain2 abaikan. sampai dah luntur habeh tulisan masih ada lagi. Bukan nak promote , jauh sekali aku tak jual. apa pun yg aku pakai aku tak pnh ckp kat org, pakailah elok tu, cuma aku selalu ckp kat org, nak nampak cantik mekap je lahhhh.. haha. Baca kesan merkuri terhadap alat kosmetik this lately mmg menakutkan. tapi pada aku, mungkin ada pada produk tiruan. ok.. kalau pakai tabita ni aku tak tau org lain. takde lah pakai 3 hari putih terus! tipu! aku pun dah pakai dekat 3m  tak putih pun!dan tak menggelupas pun! cuma apa yg aku rasa kulit dah x berminyak sbb aku kerja yg memerlukan aku selalu ke site. dengan mekap di muka lg. jadi mmg macam pontianak vs org minyak lah jawabnya. lepas pakai tabita ni okl ah takde minyak sgt, tapi klw dr 6 pagi 6 ptg haruslah keluar segala minyak dagu segala kan? ok nak cont lg ken produk ni? jawapan aku apa pun yg kita pakai sampai satu masa kita akan imune, ataupun dah x memeberi kesan yg sama diawal pemakaian, jadinye... pasni nak pakai skincare the face shop punya kot. haha. dan bergantung keadaan kewangan. haha. tabita ni oklah.. ekslusif set ni 4rat plus lah tapi rasa boleh tahan 6 bulan. so its worth for money kan?

apapun.. klw nak promote boleh, tapi jgn lah sampai org terasa  hati dan makin menyampah. baik2 nak beli trs band product tersebut. ahkak pun takde lah bodoh sangat, sebelum nak wat pape, ahkak selalu google dan pakai gerak hati. kalau dah pakai skincare then muka tekulupas mcm hape, stop lah! takkan nak cont. kita yg tau sape diri kita, jenis kulit kita, kulit jamban ke hape. so.. tepuk dada tengok poket tengok cermin sekali.

peace yaww

gambar sebelum dan selepas takde, sebab i tak suke the glamer, sebab bila tgk testi org kadang2 dlm hati ckp *kail panjang sejengkal, ingat ko chantek sgt ke?* haha. ececeh


2 comments:

Srikandi said...

http://lenrhmn.blogspot.com/2013/02/vco-antioksidan.html

Srikandi said...

http://lenrhmn.blogspot.com/2013/02/vco-antioksidan.html