Friends Of Mine

Monday, July 16, 2012

Meh Padankan Muka Aku Lagi. :(

Semalam g hunting baju nak g dinner selasa ni, kali ni gi ngan hubs, *ntah apa mimpi nak teman aku g beli baju * sebelum tu aku pesan siap2 " g ni lama tau, syg pilih baju lama"  beliau angguk jek tanda setuju.

Anak2 aku tgl ngan kakngah. Bosan sgt katanya weekend, nah! amik anaksedara jaga.Maka berjalanlah misi nak cari baju dinner n baju raya sekali. As mentioned, aku mmg sgt2 cerewet plus dgn plussize aku ni, mmg x cukup 1 butik aku jejak. Berpeluh2 dlm fitting room. Hubs dah siap 2 beli paper baca jek while tunggu aku fitting baju. Ada yg aku suka, beliau tak suka, ada yg aku suka takde size. Eh,, tetiba tekejut da bleh pakai size 42?? Hubs biasalah, suka kaler terang2, aku pulak klw tgk baju terang ni, tak ubah mcm org baru turun dr bukit. plus dengan manik2 mengelip2. sakit mata den!

Penyudahnya dptlah sepasang, base on win2 situation, kaler maroon *hubs suka merah aku suka kaler gelap, jadiklah maroon* boleh lah buat tambahan baju raya aku karang, kain pun selesa. Aku suka pakai cotton sekarang ni, yelah.. anak lasak, kang aku do bershiffon2 habeh rabak semua kain.

Sebenarnya bukan tu yg nak cerita, tapi sunglass aku yg tercicicir :(.. actually xde la apa sgt. Tapi tu birthday present dr husband sempena aku berumur 30thn yg lalu. Plus aku sgt suka sunglass ni sebab sgt selesa. Lagi 1 i dont have any spare of sunglass.. huwaaa da la hari2 pakai . Aku tak tahan tgk matahari, berair mata. Jenuh aku patah balik setiap kedai yg aku masuk before.tapi x jumpa! aku bg no tel kat org kedai tu kot jumpa call aku balik. redha jek la.. klw ada rezeki aku ada la nanti, takde takpela.. nak buat cemana. Hubs gelak jek, dia ckp aku kalut sgt. aku kalut?? haih.

Last2 balik dengan perasaan sedeh.. takde mood terus nak lunch. *bgs lah bleh kurus sket* tapi? cemana nak kurus, balik membuta! haih bilalah nak hilang perangai kuat tido ni.

Mekasih lah husband, sponsor baju I.. nanti ganti sunglass I ye. I nak survey jap g kat optical blkang opis ni lunch time karang. EH? agaga

2 comments:

i am mrshim said...

wahhh.. akhirnya butik mana yg bertuah menjadi pilihan tu.. i pun nak cari tuk my mak trsayang..atau sekali harung ngan aku sekali.

i am mrshim said...

wahhh.. akhirnya butik mana yg bertuah menjadi pilihan tu.. i pun nak cari tuk my mak trsayang..atau sekali harung ngan aku sekali.