Friends Of Mine

Monday, July 16, 2012

REzeki Bukan DiTAngan Manusia, Ianya Pada Allah

Semalam hubs tanya aku " yang , klw pointer below 2.7 takleh cont master  ek?"

aku cuma jawab " ramai org pandai la ni, mana nak boleh, zaman syg lagi dah tak bleh  at least 2.7 kot "

aku pun da tak ingat  sbnrnya berapa pointer yang minimum untuk qualify amik master, mcm course aku dulu, takat bawah 3.0 tak payah la berangan amik master.* Aku tak pnh berangan pun nak amik master, yg aku angankan nak kawen nak ada masterbedroom jek . tteeet*

Aku tanya balik nape nak amik master plak? Beliau kata nak habeh dah program degree beliau. *lama gile hubs aku ni amik degree, ada 7,8 thn kot * jgn salah paham lak, dia ni amik under Min Defence, so tu yg bleh aselehe perabih paper, klw amik seniri mampos bayo yuran. Plus komitmen kerja lagi.

MAybe beliau ada reason lain nak sambung master, takpelah.. as long as nak majukan diri, aku support jek * selama ni pun aku jadi tukang buai eseimen beliau* secara tak langsung x karat lah ilmu yg aku ada, yg ada ni apply jek la. tapi master nanti toksah soh aku buat lak, aku pun xde master. Apapun reason beliau, aku cuma pesan dan selalu sgt aku pesan bila disaat2 beliau down menghadapi kejaya yg penuh dengan provokasi " percayalah pada rezeki Allah, bukan org tu yg bagi kita rezeki, dia cuma perantaraan sahaja, yang penting settle part kita dulu, klw dibayar gaji,bayarlah dengan tenaga dan buah fikiran semula, tak payah di kejar pangkat sgt, klw dah tertulis sampai situ jek rezeki kita, jangan risau, bumi Allah ni besar, ada rezeki di tempat lain"

Ilmu dicari bukan untuk ganjaran kewangan semata2, tapi untuk perisai hidup, tak kelihatan bodoh walaupun banyak duit ataupun berpangkat tinggi.


Adios Amigos! kompom lepas ni bebulan xde entri baru. HAri ni aku load 2 entri. cukup la kot.  :)

No comments: