Friends Of Mine

Thursday, June 7, 2012

Terjaga ditengAh malam

Pukul 3 Amni terjaga minta susu, now dah dkt pukul 5.. Aku masih x mampu nak lelapkan mata. Nak baca novel , gelap pula..klw psg lmpu nnti jaga pulak para2 sakura ni. Bila bergelap ni mcm2 terfikir, tapi yg byk menerjah pala otak ni psl pendidikan anak2.. Biasalah dah jd mak ni apa lg yg difikirkan selain dari pasal anak.. Aku masih lg berfikir utk tukarkan haziq ke tadika islam tahun depan.. At the same time aku takut dia rasa x best pasal dah almost 2 y haziq disekolah tu. Tahun depan tahun terakhir haziq di pre school. Tadika sekarang bukan x bgs ..cuma biasalah tadika sekular, of course la pendidikan islam tu kureng sket dr subject2 lain. Aku nak la anak aku master nama nabi, malaikat, dan lain2 basic yg lain. Now pun baca doa makan, tidur, masuk keluar toilet, doa study and after study. Rukun iman, rukun islamboleh dahla,.. Tapi klw bole aku nak la lebih kan.. At least master la bacaan2 dlm solat b4 umur 7 thn ni..rukun solat n tertib solat nmpknya okla.. Bukan aku x leh ajar kat rumah bacaan tu , tapi as bebudak dorang ni lg cpt belajar klw bacaan tu dibacakan ramai2 .. Haih.. Dilema sungguhb.. Wlwpon lmbt lg urusan nak tukar nya.. Lebih kurang 6 bln lg..

Dah dekat pkl 6.. Rasa cama nak lelap ke xnak ek. Kang nak bangun liat plak. Baik pegi lipat baju sblm Amni bangun..




Sent from my iPad

6 comments:

Izwa Kamaruddin said...

gini la kalau jadi mak kan...

Unknown said...

bagus betul...xde maknanya aku nak lipat baju pepagi buta...memalam buta xpe..hehe

Nini D.. said...

aku pon masih blurr lagik ni utk cikmat..
samada nak dimasukkan ke private school yg uruskan semua subjek tapi still keutamaan subjek agama Islam...atau sekolah biasa aje

Izza is my name said...

Aku pun dlm kira2 nk antar mya g sekolah agama tahun depan. Huhuhu

Izza is my name said...

Eh eh....sent from my ipad la. :-P

Sobah Mariana Omar said...

Cer ko cari Islamic integrated school.. Islamic tp bahasa petantaraan English