Friends Of Mine

Friday, April 2, 2010

Din Beramboi Pergi Jua..

Alfatihah..Buat Arwah Din Beramboi

Beliau telah kembali ke rahmatullah jam 12.30am pagi tadi.. akibat dengue shock fever

Bangun pagi spt biasa aku cek hp, tgk ader sms dr angah malam td ckp din beramboi da meninggal.. aku tau dia bgtau aku sbb aku mmg suka Din Beramboi. Tak pasal2 aku boleh sedih lak pagi ni. Selalunya klw aku dgr berita kematian artin mana2 takde la aku nak sedey.. sbb aku bukan nya peminat fanatik artis mana2 pon. Tapi aku suka Din Beramboi. Wlwpon aku tahu dia bukanlah watak dlm majalah gila2 yg satu masa dulu aku suka baca. Tapi lawak mengarutnya yang membuatkan aku ceria pagi2 bila aku drive ke opis aku yg sekangkang kera tu. sampai sgp tunggu dlm kereta sampai habeh segmen sawancara dan gegelak dlm keta sampai org kat luar keta aku tenampak aku sambil geleng2 pala. Mungkin org tu ingat aku gila gelak sorang2.

Apapun mati itu pasti. Ianya sudah tertulis untuk setiap yang bernyawa di muka bumi ini. Aku tahu, tak semua org suka beliau.Apapun beliau meninggal semalam, malamm Jumaat .

“Sesiapa yang meninggal dunia pada hari Jumaat atau malamnya, nescaya dituliskan oleh Allah baginya pahala syahid, dipelihara daripada seksa kubur, dengan syarat dia beriman.”

Tapi nak kata apakan.. Tun Dr Mahathir pun ader org x suka wlw beliau yg membangunkan M'sia ni. Pada aku aku suka din Beramboi sbb dia sempoi even poyo sekalipon. Aku download setiap koleksi sawancara n drama sebabak yang dikendalikan oleh beliau.

Aku doakan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman. Dan untuk keluarga Din beramboi , semoga redha dengan pemergian beliau. Amin..

No comments: