Friends Of Mine

Monday, March 28, 2011

Bila Anak Ramai.. Gini lah kekdahnye...

As known.. aku dah beranak 2...

lately.. mmg kurang masa ngan hubby.. kdg nak sembang panjang pun x sempat.. nak manja2 naklentok2 pun x sempat.. So.. kitorang lunch la sesama klw hari keje.. wlwpon aku on diet, aku minum jek air sejuk temankan beliau makan sambil nyembang2...sambil gosip2 .. klw kat umh.. mmg kene rotate mkn.. sbb Amni selalunya mmg xleh tido nyenyak dikala waktu mkn. Pdnlah klw anak makin ramai , klw x pandai nak bahagikan masa, suami pun boleh terabai.

Syok gak.. sekali sekala g mkn sesama..tapi xleh wat selalu ni.. bukan pasal pe.. ofis husband dengan ofis aku jauh gak la.. so membazir minyak nak berulang alik.. then aku better mkn rumah mak jek.. mkn pon sodap.. FREE lagik!

Rutin husband.. kebanyakannya x berubah, beliau tetap boleh main poker , main PSP, main golf.. tapi aku???

Bukak novel, selai pun kadang x sempat habeh.. klw dulu, takat 5-6ratus pages sehari aku leh habehkan. sekarang? aku prefer tido time anak2 sume tido.. sbb bukan senang nak jumpa time mcm tu.. Amni tido, haziq keje wat bising.. so aku kene bobok2 kan Amni. Klw biarkan Amni berjaga, mmg byk bunyi2an yg berakhir dgn tangisan la jwbnya..

Klw hari cuti plak, time Amni tido siang.. aku pulun buat keje rumah, basuh pinggan, masak, basuh baju, lipat baju semua. Klw tak mmg jawabnya spender pun nak pakai kais pagi pakai pagi, kais petang pakai petang lah jawabnya. Baju sume tak jumpa.. Uniform husband, a day before keje aku dah siap2 gosok tak payah tunggu pagi2 baru nak gosok, kang ada aku buat highway atas seluar beliau disebabkan mata yg berdouble2 diwaktu pagi..

NESCAFE mmg dah jadi besfren dah sekarang, klw x.. mmg takkan efisen keje aku di rumah dan diofis disebabkan hormon kuat tido aku yg sgt kuat ni.. Itu pun nasib baik mak kasik pinjam bibik beliau 3 hari sekali buat kemas2 mop2 rumah.. klw tak lagi kalut lah aku jawabnya.

Klw nak bersiap keluar plak, nak kene ready 1-2 jam awal dr masa nak keluar tu.. mandi amni, mandi haziq, makeup aku.. Tu amni blom pandai bergerak lagi tu.. kang dah pandai merangkak, berjalan. lagilah kalut.. huih!!

Ada hikmah disebalik tu semua.. wlwpun aku masih belum langsing (mmg x pnh langsing pun) at least aku lost byk kg lepas bersalin haritu.. then keep on diet lg skrg.. Anak 2 mmbuatkan aku bertambah matang dr segi emosi.. klw tak mau aku kelahi hari2 ngan husband.

Amni dah pandai mengagah... Haziq plak dah boleh bunyikan sukukata... semoga anak2 aku cepat membesar dengan bijak..

*** cepat2 lah besar wahai anak~ mama x sabar nak bersosial kembali- futsal, golf, reading, movie... makan angin....

No comments: