Friends Of Mine

Tuesday, March 15, 2011

Pantang Dah Habeh..

Tempoh berpantang untuk aku dah habeh semalam.. cukup la 44 hari.. tapi aku rasa kene terus makan herba2 periuk n jamu2 tu lagi.. sbb kdg2 x semene2 badan aku akan jadik sejuk2.. padahal..lemak yg bertimbun ni cukup untuk membuatkan aku rasa panas.. hubby pon pelik nape  aku asik sejuk.. pastu klw aku byk pk..pala pun jadik pusing n start rasa kebas..nape ek?

Apa yg aku pk?

dah beribu duit bayar saman kereta, tapi kereta aku still xleh nak hidupkan rodtax. tau x nape? Bila time aku cek kat myeg xde detact pun saman tu.. tapi masa nak bayar rodtax tetibe ada saman sekatan jalan masa tahun 2009. Masa tuh aku kene tahan sebab kereta aku pakai cermin gelap.  Then aku diminta dtg seminggu kendian untuk inspection kereta tu untuk memastikan tinted gelapnya dah dibukak. Tapi aku x dtg pun.. So JPJ dah failkan saman ingkar arahan.. then 1 lagi surat ( aku x receive pun sbnrnya!) minta hadir lagi. Tapi dah surat pun aku x dapat cemana nak hadirkan? So failkan satu saman lagi. kat situ jek total dah RM400 lagi. Aku rasa macam stupid jek bayar saman2 mcm ni walaupun aku yg bersalah. Hubby bawak kereta aku inspect semalam, klw aku yg bawak mmg aku tunjal pala org2 kat situ. Ingat senang ke nak carik duit weh? tapi malangnya kene bayar dulu saman 2 bijik tuh baru boleh buat rodtax. So aku ckp kat hubby.. tunggu gaji ujung bulan ni lah baru aku settlekan.. so now.. aku bawak kereta takde rodtax! mampos situ! klw JPJ tahan aku nak buat muka bongok lagik!

Haih! letih!

Dah takde cara lain ke kerajaan nak gain pendapatn? (mulalah aku nak mempertikaikan corak kepimpinan ni!)

Takde mood da.. duit sume dah habeh! yang tinggal taik minyak jek!

Sudah la dulu..

*** satu g yg wat tension.. badan pun x kurus2. Bodo!

1 comment:

KechieX said...

udah2 le tu emo kak oi...janji keta leh jalan biarpun xdak rodtex...huhuhu