Friends Of Mine

Friday, March 16, 2012

Ditahan pak polisi

Pagi td pegi keja agak lambat , 845.. Aku cilok kat lorong beri laluan kat tepi petronas tu, suppose kena berhenti pasal lampu merah, tapi bajet xde polis n terer sgt. Da dpt lane aku masuk lane kanan stanby nak masuk simpang depan toyota, aku nmpk kete polis laju kat belakang, aku x rasa plak nak tahan aku, tetibe "pon pon!" Tgk polis tu tunjuk isyarat soh aku benti. Series! Blur! Bajet x tau salah apa. Haha. Bole gtu? Aku benti jela.. *da konon x salahkan* sblm kluar aku siap2 bwk purse, *bukan nak rasuah, nak kasi ic n lesen la* tetiba polis tua tanya aku " nak g mana cik, lampu merah langgar je tu " dlm hati aku baru tesedar yg aku bersalah. "Mintak ic n lesen" katanya. Aku kasi je la.. Beliau pusing kedepan, mungkin tgk rodtax la kot. " Saya da lambat g keja" kataku. " Ha, kan da lambat byk, 2 3 min je berenti kat trafic lite tu cik" katanya. Aku ckp " jgnla saman saya cik, saya betul2 da lambat nak g keja td" agaknya tgk muka aku yg ala tomei2 ni trs dia ckp " okla saya amik nama je, harini saya nasihat je arini, tapi lenkali saya saman ye "

Rasa cam nak loncat! Tapi kontrol beb kontrol! Lenkali ingat! Toksah langgar lampu. Klw tak , tak pasal kene 3rat nak bayo saman.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

fuuhh..jimat 300!!hehhee...

Nini D.. said...

ko nih......

wifenavy said...

hi hi.. byk kali jugak kena tahan polis.. mcm2 akak bagi alasan.. kena gertak je.. tak pernah kena saman pun.. sbb wat muka kesian kot..

Aishah Jahirah said...

mujur warning aje....slmt drpd dsaman...:)