Friends Of Mine

Friday, April 1, 2011

Amni & Haziq X sihat

Dah 2 weeks kebelakangan ni bunga2 tak sihat haziq n amni dah nmppk.. tapi on off jek.. Tapi semalam mak dah gesa aku bawak budak2 ni g klinik lagi sekali sbb tak baik2 haziq nya.. bila haziq tak baik.. mmg sooner or later akn jgkit kat Amni.. sbb dia mmg x makan saman soh jauh dr adik dia.. dah budak.. mmg itu la perangainya.

Semalam, Doktor dah tukar ubat selsema n batuk haziq, bg dose tinggi sket then spare ubat demam coz haziq ader demam sikit semalam. Amni plak, doctor mcm biasa x advise amik ubat tapi doc spare jugak ubat cairkan kahak utk mkn malam , memandangkan kahak banyak sneezing kat dada dia doctor kasi neb . Dan aku mmg surprise Amni tenang jek masa amik neb tuh.. klw haziq dulu mmg sampai nak tertanggal kain aku punya xmo dgn mende neb ni. Balik tu terus bg bebudak ni mkn ubat. Haziq mmg prob sikit nak bg mkn ubat.. habeh 1 rumah dia lari . Tapi dengan papa beliau yg garang mcm singa tu, mmg akhirnya beliau akan mengalah la.

Mlm mak n ayah amik haziq sbb mak kata klw aku jaga 2-2 sakit takut pas tu aku plak yg sakit. Tapi sbnrnya aku x kisah pun , dah anak aku kan? kene lah jaga in what ever conds pon . Tapi mak n ayah nak amik jugak so aku bg jek lah.. hamik.. haziq x tido mlm td sbb batuk2 .. sian mak.. biru mata pagi ni. tulah nak sgt bela cucu.

Amni plak, mlm td aku amik temp 38c.. bg ubat demam tapi x peluh pun.. dia ni senang bg ubat.. semuanya senang ..nak tido jek susah dak ni. aku kasi ubat cairkan kahak tu sekali.. beliau tido lah jugak mlm tadi wlw tetiap jam dia bangun.

Pagi aku call mak, mak kata haziq x p skul hari ni. Takpela..aku mmg x kasi dia skul klw keadaan mcm tu. Aku rasa rekod kedatangan haziq yg paling baik kot kat skul tu.. aku bukan apa.. dia klw x dtg skul then tertinggal and aku worry klw dia x minat dah nak belajar sbb  tertinggal. Sbb aku teringat masa aku skul dulu klw kat timetable ada subject math mmg aku takkn absent even sakit nak mati sekali pun.. sbb klw tertinggal 1, lepastu mmg xleh dah.. nak kene soh teacher ajar balik.. aku rasa haziq pun perangai mcm aku, mmg x boleh xtahu 1 perkara, then mmg lepas tu malas nak belajar yg selanjutnya.

Siap2 bg haziq & amni makan ubat baru aku g keje. Sebab haziq klw ngan nenek mmg takkan makan ubat punyo! Amni tadi lepas mkn ubat siap boleh gelak.. anak dara aku dah pandai mengagah2 .. kuat dah suaranya.. aku geram rasa nak geget2 jek.

Semoga para2 sakura ku cepat baik.. letih badan aku tak heran sgt, tapi letih hati ni aku x larat, susah hati tengok anak2 x sehat. Nak2 baby yg still kecik.. kesian tgk bila dia batuk . Nasib baik lah husband pun sanggup rotate jaga budak2 ni..klw x mmg letih jugak aku.

1 comment:

Makbed said...

semoga cepat sembuh!