Friends Of Mine

Thursday, April 14, 2011

Ini Entri kelam kabut nak apdet

Dok kat umah..cuti 2weeks.. mak n ayah takde.. knp cuti??

mak jaga anak dah dia takdo.. cuti ler.. maid mak ader tinggal ngan aku..tapi aku x harap. kemas umah bole la

ayah? boss haku.. dia xde.,. so its time untuk bejimba.. yeeehhaaa!! mampoos aku klw ayah baca ni

keje aku kat umah.. masak jek la.. hari2 husband balik mkn.. sonok kot dia?? aku?? ingat mak tade bole kurus.. tinggal harapan jek la.. sayang lauk klw buang.. huhuhu
dah 2 weeks ni keje bejalan jek.. ari rabu lepas g KL anta mak.. balik manjung jumaat
pastu otw balik manjung husband call nak p tgk F1.. huuu..haru... time tu aku dah dekat samapi teluk intan
nak patah balik pun jenuh. klw kat kl lagi sahih aku xkan balik ngan beramuk ngan kiddos dlm kete.
amni 1st time jln jauh.. bising gak la dlm kete plus dia x sihat.. balik tu baru ok
haziq cam biasa... x geti diam 
jap nak makan, nak minum nak berak
sabooo jek la...

ari sabtu return to KL balik..
biasalah.. rumah angah jadik transit
pepagi pakngah aziq, papa aziq, pak usu aziq n aziq da ke sepang
tgk F1
aku?? siap2 ajak angah g mid valley
ingat nak beli baju aku yg dah bertambah size ni..
tapi
pe kandaya.. takde size.. klw ader pun mcm untie punye baju ado lah!
so.. habuan amni lah.. baju gegirl plak ader sales
haziq? baju tido jek 2 pasang
amni 5 pasang. gileer kentang aku tengok baju2 girl ni dah la murah
selalu klw beli baju haziq 2rat dapat la 2 pasang.
ni haritu aku kelam kelibut dgn perut lapo..
baju haziq nanti2 jek la
lgpun lemari haziq dah muntah darah  baju byk sgt dlmnye
tu blom masuk yg aku order online..
huihhhhh.. husband da bising
nak wat butik baju amni plak dlm umh
dlm umah ni papa diorang jek x byk baju
tu pun banyak gak.. dah askor
baju no 1 sampai no berapa tah

balik manjung macam biasa..
kadang aku g opis klw de keje
sambil tengok2 keadaan opis
pagi xleh bgn lewat, anto ajiq skul, balik masak mandi amni
rumah xyah kemas
aku soh jek maid mak kemas.
jeles lak aku tgk dia dok saje

mak n ayah hari2 call
tapi bukan tanye anak2 deme
tanya cucu..
haziq ok? amni ok?
nak ckp ngan haziq
haziq plak tak sudah2 soh aku anto p airport 
nak g umrah katanya
hadoi..
aku ckp..kene blajo solat betul2 dulu baru bole g mekah
ni dia solat ikut suke dia.. 
kdg dia ikut blakang aku ikutr apa aku buat
kdg dia sujud x bgn2
kadang nak gelak pun ada
takpela.. janji dia tahu dah rupa nak solat tu cemana
ambil wuduk dah pass dah..
tapi mmg kene salin baju pastu basah habeh sume

ingat dok umah leh wat sesuka hati, tapi 
sbnrnya tak..
dok umh lagi byk koje
mcmni baik aku keje jek la.

amni plak tido malam dah oke
xde lah biru dah mata aku ni
tapi as mak kata, budak ni beralih bulan berubah lah dia
so aku cuma doa yg baik2 utk anak2 aku

Semoga mak n ayah mendapat umrah yg mabrur (betui ke term aku ni?)
semoga selamat perjalanan balik nanti
transit di karachi jgn lupe beli fridge magnet
hehehe
**ini mak n ayah saya.. we miss u la..

No comments: