Friends Of Mine

Thursday, April 14, 2011

Kejam kah daku??

Kejam tak aku klw x kasi haziq keluar petang2?
klw aku kasi kluar pun.. under my supervision
rasa2 dia perlukan privacy x ek?

skrg lagi lah
aku malas nak lasi main kat luar rumah dah
sbb.. smlm aku dok kat depan tu, suka suki jek dak pompuan anak neber aku , aku rasa dia kecik dari haziq
slamber jek amik beskal haziq then kayuh pastu jatuh siap tercabut brek..
aku bukan berkira..aku tak kisah pun ianya patah..beskal pun rege RM80 jek
yg aku kisah, nape dak pompuan ni mcm x perasan aku yg mcm batu bersurat dok perati dia
tolak2 haziq.. yg haziq plak.. geram jugak aku nengok..relakan jek diri dibuli..  habeh2 pun dia ckp
"jgn amik beskal ajiq... ajiq nak kayuh"

alahai..anak aku ni.. sungguh bernilai murni
dak pompuan tu lak.. muka ganas giler
umur dlm 3thn kot dgn x pakai spender nya.. nampak tut nye..
adoi hai.. mak pak dia x baca ke budak2 pon bole kene rogol taw!
pastu x tgk lak tu anak kat luar main2..
mmg la sini bukan black area,.. tapi kot kene langgar ke amik dek org ke..
sng ke nak beranak kak??
haih..

pastu dak laki yg tgh main2 beskal kat situ siap gelakkan ajiq lagi..
sbb ajiq ni mmg x bape pandai kayuh beskal.. masih pakai roda tepi lagi
budak tu cakap "hahaha..kesian..bodoh nye kayuh beskal"
dia ckp kat ajiq..
tapi aku tgk ajiq mcm x bape nak layan..
dia mmg suke wat hal dia jek
aku kesian kat dia..
kawan2 dah pakai aku sbg bahasa diri.. dia masih pakai saya/ajiq..
bukan aku soh dia ckp x elok.. tapi aku tgk dia mcm kene buli jek ngan bebudak ni
dia mmg x pandai berebut..
aku ajar dia supaya jgn suke berebut,ni org amik beskal dia pun .. dia hanya mampu tgk n ckp elok2..
kenapa budak sekarang ni kecik lagi dah pandai sebut benda bukan2?
kecik lagi x respek org tua
risau aku dgn fenomena skrg
husband selalu ckp, jgn asik dok ckp anak org..
nanti kene kat anak seniri
aku doa.. supaya haziq behave sampai besar..
bukan sbb takutkan aku
aku takut gak..kot blakang aku kang wahh macam dia lah raja

so far dia dibelakang aku cuma disekolah aje..
teacher dia xpenah ngadu bukan2.
melainkan..dia xmo buat klw benda tu dia dah tau.

haih.. aku risau kanak2 area umh aku ni..
main xde supervision
pastu mencarut2
semoga korang selamatlah kanak2..
sian ek.. mak pak korang bz masakkot petang2 sampai biar lepas anak kat luar
pastu kacau anak org.. pastu bukak pagar umh org.. amik beskal org..
tu baru 3 thn.. kot sampai 10 thn kang pe gaknye aksi mereka2 ni ek..

2 comments:

jcna jamil said...

ala jgn kate kat umah akak...kat umah sbelah jes ni pon die buli2 jer dina...ade yg umah sbelah tu kawan baik die...die suh dina ke tepi jer tgk diorg main...geram tauu...

Izza-Crystal said...

BUKAK PAGAR AMIK BASIKAL????? WAHHH!!! MELAMPAU LA TU.