Friends Of Mine

Tuesday, September 27, 2011

Hidup Ini Ada Pasang Surutnya

Aku bukanlah org yg suke bercerita tentang yg terlalu peribadi dlm blog. Yang mana followers yg mmgkenal rapat dengan aku, pastinya dpt mengagak sekiranya cara penulisan aku didalam blog terdapat unsur2 masalah..

Aku bukan org jiwang. Aku juga bukan penulis puisi. Sbb tu la dlm blog ni ayat2 nya carca marba hanya dapat faham sahaja. Aku adalah org yg suka ketawa even aku dilanda masalah yg umpana ribut taufan. Mungkin sbb tu la. aku kelihatan muda remaja. eceh!. 

Wlw siapa pun aku, aku tetap manusia biasa, aku tetap diuji, dan terus diuji dengan dugaan hidup, benarla.. kehidupan tanpa ujian adalah sgt plain dan takde cabaran. Tapi bukan itu cabaran yg aku nak.Sape yg nak kan? Klw dugaan kewangan aku masih gagah rasanya, kerana aku adalah org yg sentiasa berhati2 dan sentiasa memegang prinsip sediakan payung sblmhujan. Benarlah, kerana prinsip sentiasa berhati2 aku sering terkena. Sepanjang 30thn aku hidup dlm dunia ni, mcm2 manusia aku jumpa, manusia baik, manusia bertopengkan syaitan, manusia bertopengkan batman dan mcm2 lagi.

Kerana aku seorang IBU, aku harus tabah, aku kena kuat. Klw aku asik melengung memikirkan nasib menimpa hidup, apa yg aku kendong jua akn keciciran. Benarlah, hidup ini umpama roda, kadang diatas, kdg dibawah. Kepada suami, terima kasih kerana menyayangi aku, kepada anak2 mama,  terima kasih kerana menceriakan hari2 mama..

2 comments:

Unknown said...

banyak2 bersabar ye...

esenbanana said...

saya berumur 24. dan baru tau yang dalam hidup ni banyak kawan yang makan kawan. =(. bila sis post ni, saya setuju. mmg hidup ini ada pasang surutnya.