Friends Of Mine

Friday, September 9, 2011

Naik! Naik! Naik! Naik darah aku taw!

received this message from hotlink malam tadik :

Pelanggan yg dihargai, mulai 15/9/11  pembelian tambah nilai prabayar & pek permulaan  akan dikenakan cukai pekhidmatan sebanyak 6%

tak habeh2 menteri kabinet nak sit down bincang isu2 naik2 harga ni ek.  lepas harga gula, menyusul astro yg tegar naikkan harga .. then xde apa2 tindakan pun even tak dapat kelulusan dr kabinet. baik jadi laci kabinet jek la dok diam2. 

Aku adalah pengguna prepaid setelah aku terminate line celcom aku yg suke bg hidden charge, so aku decide la pakai prepaid, so aku tau aku consume bape byk kan.. tapi adalah pulak caj tax 6% ni tetibe lak. aku pun tak paham dah.. mmg lah nmpk mcm sikit kan, klw RM10 adalah 60sen kan.. tapi semua nak naik.. pening aku pk.. gaji naik ciput aje.. oh lupa plak.. klw masa study dulu ini dinamakan RANGSANGAN EKONOMI... itu pasal NAIK (dirangsang n then naik! hahaha. terlucah plak) 


By the way, nak taknak.. bayar je la kan.. klw tak.. kumpul duit syiling bebanyak pakai jek public phone.

2 comments:

aliza said...

nanti berokband pun kena cukai gak.. abis cam ne nak jd kan rakyat berinformasi yg celik IT nie... peeraahhh

Unknown said...

mmg menentionkan..aku pun dapat dah msg tu smalam...dahla 30 hengget sebulan je pun aku pakai..lagi nak tambah..