Friends Of Mine

Friday, September 23, 2011

Sangat Mencabar Jadi Ibu Bapa Zaman Kini



Ibu jumpa kondom dalam beg sekolah anak perempuan yg berusia 15tahun. Semalam aku baca cerita ni, terfikir, budak2 sekarang semuanya advance. Klw dulu aku rasa aku lagi pandai dari mak aku. Lepas ni mesti anak2 aku rasa lagi pandai dari aku. Risau, risau, risau! Betullah dulu mak ayah aku selalu marah2 then aku rasa sangat terkongkong bila mak , ayah suka hantar aku pegi sekolah, bila aku pandai bawak kereta pegi sekolah, ayah akan check mileage kereta untuk memastikan aku hanya pergi ke SEKOLAH. Tapi time tu aku de boypren gak. (nak wat cemana kan dah cantik. huhuhu) tapi aku mmg sgt choosy, nak yg pandai2 aje. Then bila kat Uni, ayah selalu call FELO kolej aku, membuatkan aku rasa sgt terkongkong even aku dah jauh dari ayah sekalipun, bila aku tamat study, aku geram aku hanya nak dok ngan parents sahaja, puas hati kan, aku dok depan mata, kuasa tuhan, aku de biypren navy lak, yg base nya cume beberapa km je dr hometown aku, mulalah episod dating2ngan haha.. then ayah plak suruh akucecepat kawen. Kawen lah aku diusia 23thn!  

Tapi sekarang baru aku sedar, kenapa semua tu ayah mak buat pada aku, Aku lg advance, haziq baru 4thn aku x sewenang2 nya bg dia main kat luar without my supervision.. Amni masih 7 bulan, masih byk yg aku x apply pada dia, tapi Insyaallah, umur aku panjang, mmg anak2 sentiasa dlam pemantauan aku. Aku selalu terpikir, hari ni aku dok asik baca kisah orang, esok2 org tulih citer pasal aku plak.Semoga aku tidak pernah terlupa berdoa untuk anak2 ku, dan semoga anak2 ku menjadi anak yg mendengar kata dan menjadi insan yg kamil. Ameen.

2 comments:

Unknown said...

amin...insyaallah doakan anak2 kita jadi orang baik2..

i am mrshim said...

insyallah..semoga anak2 kita dlm keadaan terpelihara.amin