Friends Of Mine

Wednesday, September 14, 2011

Kita Ditipu Melalui Pemakanan?


sumber dari : SINI

Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW.
Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum. Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam…
Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah:
“Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil” Antara ‘barangan mereka’ yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.
Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.
2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.
3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.
4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.
5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi. Coke tu sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi). Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.
6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Allah Tuhanku, Muhammad Nabiku, Islam Agamaku, Al-Quran Imamku, Kaabah Kiblatku, Solat Kewajipanku, Sekelian Muslimin Saudaraku dan Ibrahim Al-Khalil Datukku. Aku hidup dan mati atas kalimah ‘LAA ILAHA ILLALLAH’


Semut Merah cakap: 
Tepuk dada tanye selera, as yg aku blajar dulu, mmg org Yahudi ni dr zaman dulu mmg nak melemahkan org Islam. Aku dah baca artikel ni masa aku pregnantkan Haziq dulu, wlwpon aku suka mkn, aku takkan makan sebarang..  klw mana yg aku rasa was2 mmg aku takkan makan. Contoh yg boleh aku kasi, masa aku pregnantkan Amni teringin sgt rasanya aku nak makan Sushi King, tapi masa nak masuk ke dalam sushi king tu, jenuh aku perati label HALAL.. tapi takde.. so mmg xkan lah aku mkn.. wlwpon ramai org Islam dlm tu.. Mungkin bahan2nya halal.. tapi cara penyediaan? ke.. pembeli franchaise Sushi King ni malas nak g mohon persijilan halal?  Samelah mcm secret recepe jugak.. dulu aku makan jugak.. tapi bila da kecoh.. babai la.. 

Sbnrnya aspek mknn ni, jgn ckp pasal elok tak elok halal haram, makan makanan yg disediakan oleh org Islam yg x solat pun dah kira haram.. inikan pulak disediakan oleh orang kafir. Ini cara aku berfikir..siapalah aku nak bercakap tentang halal haram.. 

2 comments:

Makbed said...

mmg peminum kopi tegar tak kira masa.

O'gosh said...

Janji ingat mengingati tu lebih penting..