Friends Of Mine

Friday, September 24, 2010

Resepi Kek Batik ~ Untuk aku abadikan supaya xdelah tetiap kali aku nak wat kena call TET

Kek ni adalah untuk org2 yg x bape kreatip n bagi yg xde oven kat umah. (alen ko x leh wat sbb ko rajen ok..)

Tet salu marah klw aku nak wat menda ni mesti call dia. kek ni kitorang salu wat masa kitorang skolah2 dulu
so aku tulih la kat sini supaya esok2 nak wat aku xyah call dia dah

Bahan-bahan

1. 600gm biskut marie
2. Butter 250gm
3. 1tin susu pekat manis
4. tin susu air
5.1/2 cawan nestum
6. 1/2 cawan milo
7. 1 sudu besar serbuk koko
8. 6 biji telor

Cara2 Buat
patah 2 biskut marie
camporkan bahan2 kecuali biskut,telor dan butter. kacau atas api, agak dah mendidih masukkan telur yg telah dipukul (pukul xyah sampai kembang biasa2 jek cam nak goreng telur dadar tu). masuk butter sekali, kacau sampai bahan2 tersebut dah tak berketul. kacau hingga mendidih gak. Kemudian, tutup api masukkan biskut marie kacau rata jgn sampai hancur lak. kendian sapu baki butter kat loyang tuang adunan kedalam loyang dan kemaskan . Kemudian masukkan dalam peti es.. agak2 dah sejuk and keras, bolehlah dimakan.

Mudah kan? cubalah sendiri..

**gambo xde.. cable tipon ayah x pulang g.. dia da wat rete kot..

2 comments:

Len Rahman said...

isshkk, tak aci la tak bagi buat. macam best je tgk cara nak buat dia.. hehe. simpan dalam peti es lelama blh tahan kan??

Farzlyna Mustafar said...

boleh2.. tapi alen kene letak plastik atas dia supaya kek x keras n rasa x sedap klw nak simpan lama