Friends Of Mine

Monday, April 9, 2012

TM oh TM!

bulan ni ko caj lagi perkhidmatan internet aku, aku dah terminate sebulan lepas, ko masih caj aku. Kalau aku call  maki hamun pekerja 100 kang nmpk mcm x bermoral pulak, pasal mereka hanya dibayar gaji. Ada tak direct no boss TM ni? bak meh sini! nak kaya pun buat la cara lain *poyo!

Meh tengok bil ni


Tengok tarikh bil tu 25 mac 2012 ada caj penggunaan internet sebanyak RM60.00.
Then tengok termination form aku ni plak


see? datenya ialah 1 Mac kan?
Kenapa dia mesti caj aku on 25Mac?
Memang rasa nak makan selipar tak buat bil gini?

Cerita termination ni panjang sungguh ceritanya tapi meh aku short d story je la
pasalnya ayah aku dah pegi masukkan streamyx kat tenant dia
then tetiba tenant ni xmo pakai internet
so, bila dah regist streamyx ni haruslah ada contract 12 bulan kan?
ko pakai tak pakai , bayo tak bayo caj tetap caj!
Nak terminate akaun streamyx ni mestilah x boleh kan
So nak cut cost, aku amik account ni, then mine aku terminate since account aku dah habeh contract
dah 4 thn pun
Malas nak berdebat dengan lawyer TM , aku pun lawyer gak, tapi lawyer buruk lagi banyak
kang kuar perangai tak pro aku, aku hempas meja kat pejabat orang
jadi bayo jek lah!

Bila dah beratus malahan rasanya ribu bayo service yg x berpakai pun!
Yes internet mmg lah aku pakai
tapi sampai 2 akaun buat mende kan?
1 router boleh pakai byk pc what?

12 Mac yg lalu, internet service aku terputus
bila aku call 100, mereka kata in progress untuk termination
ok seminggu kendian dah ada akaun yg baru
see? aku bayar 2 akaun sekali which is RM60 X 2 =RM120
untuk seminggu yg takde internet tuh!
marah tak!
menggangu ketenteraman aku nak tengok notification facebook, blogging , shopping online. *haha
selama SEMINGGU ye.
itupun setelah aku gertak 100 dan terus ke TM point
aku buang duit, masa aku dsbnya!

Disebabkan harini aku tak berkesempatan nak ke TM point
Jadi esok tunggulah aku kesana ye!
Jangan main2 tulih bill
aku bukan senang nak carik duit!
berpeluh ketiak aku !
ko senang2 jek caj aku servis yg tak sepatutnya

Tau la dah ramai competitor
Toksah la boh bill suka2 hati!

Sekian bebelan hari ini.

~mood swing pasal makan nasik lemak dpagi isnin! aku ngantuk weh!

1 comment:

Izza is my name said...

Aku pun dh terminated. Dh pulang balik tipon. Tetiba dtg bil suh byr utk alat hilang. Geram gila tahap kera dihutan. Huhuhu tp aku x bayo pun.