Friends Of Mine

Wednesday, February 17, 2010

Cerita Ke kuantan..

sgt mengantuk ok bila sudah lama tdk bekerja dan hari ini adalah hari pertama bekerja setelah long weekend.. hari sabtu yg lepas , aku dan semua famili aku ke Kuantan.. spesifik.. Balok Perdana.. rumah Tet.. memandangkan minah ni baru pindah.. kami sgt exited untuk tengok rumah baru beliau.. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 9 jam.. pehh... berkumpul semua lemak2 kat bontot! aku rase perjalanan akan jadi lebih singkat klw x jem!.. perjalanan dimulakan pukul 9 pagi setelah kami semua bersarapan dan anak aku siap muntah dan salin baju segala.. masuk highway PLUS sgt suke.. sbb lane berlawanan arah jem dr tg malim hingga ke tol bidor.. aku cume gegelak.. ahahahahaha... kami keluar di tol tg malim melalui Batang Kali ke Genting Highland.. trafik lancar! hingga ke janda baik.. memasuki tol Karak.. peh.. jalan jem .. tapi x lah seterok jem yg aku tgk di PLUS tadi.. tapi sgt x syok sbb melalui jalan berbukit dan bersimpang siur.. dan pula ikut keta ayah.. jadi laki aku x bleh sesuka hati menjadi pembuli jalanraya.. hahaha... padan muka beliau! .. kami hanya berdua memandangkan haziq mmg klw diberi pilihan mmg beliau xmo naik ngan kami wlw papa nya bawak BMW 7 series pon.. lagi seronok naik kereta nenek beliau yg sendat itu.. selesai jem di hway karak.. kami terus masuk LPT (lebuhraya pantai timur) hmm.. melalui highway ini adalah sgt bosan kerana tiada RnR yg bersepah2 mcm kat PLUS yg aku bleh sesuka hati berenti makan dan buang air.. huhuhuhu..  jauh lah jugak umh tet ni.. untuk pengetahuan ini adalah kali kedua aku ke pantai timur.. dan pertama kali melalui LPT.. huh! kami exit di JEBOR, trengganu.. kiranya tempat tet ni da dekat ar ngan t'ganu.. ah lantak lah.. janji aku sampai!

sampai umh tet aku turunkan barang sume dan aku tros dok bersembang.. abg jam p beli kepok lekor yg sgt sodap! 10 hengget punye kepok tak cukup! mlm tuh xde aktiviti cume sembang2... umh beliau sgt besar! mmg puas hati! dengan laman yg terang anak aku sgt hepi berlari kesana kemari.. sgt nyaman.. tapi udara disini yg aku peratikan adalah lebih panas dr di lumut..mungkin dilumut angin laut dr Selat Melaka.. tapi kat sini dari laut terbuka, Laut Cina Selatan.. tambahan pula rumah beliau tidak terdapat pokok2 yg bole meredupkan keaadaan..

Esoknye beliau dan suami bawa kami keluar jalan ke Kuantan.. antara tempat yg kami kunjungi (kunjung aje! x kuase nak mandi sbb panas giler! )

 PANTAI BATU HITAM
takde pape pon kat sini just batu di pantai ni berwarna hitam.. (tapi laki aku kata pantai tg leman pon batu hitam jugak! )whatever la..


then kitorang g PANTAI TELOK CEMPEDAK
kat sini happening sikit... org pon ramai. siap ader disko bersepah
makcik2 yg gediks!haziq maleh nak layan!
 
sibuk jek org baju biru tu! i luv this picture.. ahhh aku sgt bahagia...

 
lagik post gedik

 dah cukup ar.. pastu biasalah.. aku ngan tet klw kuar klw x g shopping complex mmg x sah.. dlm kelam kelibut tu sempat gak masuk Carlo Rino beli kasut n handbag.. hahaha..
balik rumah we da masak! sgt sedap.. aku mmg x diet la bile jumpa diorg ni sume.. pastu sume kene tembak ptg tuh... cik joe plak smpai ptg tuh.. pastu mlm kitorang g mkn kat luar.. kedai seafood yg macam haram jadah! malas nak citer!.. 

esok nye bgn pagi lepas sarap ayah ajak balik.. tapi sume baru lepas kene nasik lemak baekkkk punya.. masing2 mata mcm ader gam.. tido2 dulu.. dalam 11 lebih gerak balik.. hmm.. bile la bole jumpe tet lagik! sob sob sob..

ayah ajak singgah temerloh.. memula tu refuse nak g sbb ingat kitorg nak pecut balik cepat... tapi mengenang kan ayah mcm beria jek ajak.. turutkan jek lah.. peh.. mmg x sia2 ikut.. pegi pon temerloh kan.. (terkenal dengan bandar ikan patin) dlm kete mmg laki aku citer klw ikan patin ni dia mkn klw masak tempoyak jek.. haa.. sesapai je kat umh kawan ayah (cik zahari- skot ayah masa dlm navy dulu yg da berbelas thn x jumpa)  hidangan tghri mmg da siap! mmg tinggal duduk bersila dan makan.... nah! ikan patin masak gulai tempoyak.. hahahaa.. aku mmg x mkn ikan air tawar.. bagi lah rase,. mmg aku x mkn! laki aku makan bertambah2..sdgkan dlm kete tadi beliau kata beliau kenyang lagik!.. lebih kurang sejam kemudian kitorang gerak balik tros.. sampai umah lebih kurang 8 setengah malam.. sgt letih.. siap2 mandi basuh baju sket trs lelap... zzzzzzzzzzzzzz

No comments: