Friends Of Mine

Friday, February 12, 2010

SUNGGUH CEKIK DARAH!

balik keje td tros pegi umh mak ingat nak amik Haziq memandang ayah bg cuti dah petang ni (eceh! mcm kite plak nak raya) sampai hari selasa ni.. hari rabu sila datang kerja seperti biasa ya!

hubby call tanye aku da mkn ke blom. aku tros ckp jom kite mknkat rojak  manjung la pa..

hmm.. bawak aziq sekali ..

aku mmg suke mkn kat sini sbb rojak nye mmg lain dr yg lain.. tapi sejak akhir2 ni aku rasa harga disitu mahal.. tapi gasak lah kan..mahal2 pon aku nak mkn kire apa!..

harini aku x mkn rojak.. aku makan nasik.. sbb rasa mcm da lama x mkn nasik.. aku amik lauk ayam masak merah n sambal tempe.. hubby pon lauk lebih kurang sama lah..  tapi beliau suke mkn ikan masin..jadi ikan masin mesti ada d pinggan.. haziq pulak aku amikkan die rojak beberapa ketul.. (hampeh xmo mkn!) untuk pengetahuan readers, aku ni mmg kureng sikit nak mkn nasi berlauk kat kedai.. aku lebih suke msk sendiri ataupon mak masak jek.. klw mak mls nak mask.. aku wat muke beruang kola jek soh mak goreng telur untuk aku.. hmm.. pon sodap mak goreng telur...

hmm.. bile dah selesai mkn sume hubby kata mama blanje harini.. ape nak kire kan? bukan apa sgt nak blnja laki mkn.. tapi bila aku sampai kat kaunter, aku terkejut sbb jumlah nye ialah RM17.. pd aku sgt melampau! sbb apa sgt yg kamii mkn..?? huh! bukannak berkira   tapi agak2 lah kan bang?? takkan rojak 3 ketul dengan nasik lauk ayam sorang seketul itu jumlah nye! pastu hubby cuma minum air masak plak tuh! huh mmg cekik darah! klw ye pon nak kaya n nak sgt charge mcm tu bukak lah restoran tu beso sket n ade hawa dingin didalam nya ok! jadi klw nak caj mahal2 pon aku x kisah! mcm mamak tuh kan.. kedai pon elok.. ini takat hawker restaurant nak caj mahal2 bukan buleh jadik millioneair pon kan!

nasib baik mkn sedap.. aku amponkan lah.. aku x kata aku takkan mkn kat sini lagi tapi aku cube xnak masuk lagi.. bukan aku berkira, tapi aku rasa mcm melampau.. dan cekik darah! takkan 2 org mkn caj sampai mcm tuh.. dah la tuh amik nasik campo jek pon. padanlah dorang ni dah meniaga berpuloh tahun tapi x jugak kaya2.. masih jugak masak sendiri, sendiri jaga konter, sendiri bagi nasik sendiri kira! x buleh lagi gajikan kuli! huh!

hmm.. haziq dah bgn tido.. td janji ngan hubby nak basuhkan kete dia (aku x basuh ye! tolong anto kedai cuci jek!)die da slamat p men gop...

No comments: