Friends Of Mine

Thursday, February 25, 2010

Roadtax And Insurance Waja Expired..

Hari ni aku rase hari yg sgt hectic.. berlarian kesana kemari. Pegi bank, pejabat insurans, pegi bank balik. Tak seronok kan keje ni?  Tambah2 keje yg dimana perlu mengeluarkan duit yg x nmpk barang. Hari ni rodtax n insuran kereta aku mati. Suppose 2-3 hari lepas aku dah hidupkan memandangkan hari ni hari terakhir bekerja untuk minggu ni. Esok cuti maulidur Rasul. tapi aku tangguhkan sbb ingat nak hidupkan sekali dengan kereta adik ipar aku senang keja tak payah keluar banyak2 kali. Memandangkan beliau belum bank in lagi duitnya aku buatlah kereta aku dulu. Lagipon rodtax kereta beliau mati bulan 3 nanti. Mungkin beliau sibuk.

Nasib baik NCD aku dah 55%.. so klw nak hidupkan insurans takle mahal sgt.. yelah thn nih dah hampir 7 thn aku pakai kereta. Aku takleh tangguh2 hidupkan mende ni sbb JPJ dan polis sokmo wat rodblok kat hometown aku ni. Aku dah la kesana kemari hari2 kang kena tahan tak pasal2 mendapat pulak.

Sebab da pakai duit banyak bulan ni.. Jadi hari ni dan sampai hujung bulan 3 nanti, duduk je lah diam. Puasa dari membeli apa2 yg tak perlu. 12/3 nanti kereta hubby plak.. hmm?

No comments: