Friends Of Mine

Thursday, February 11, 2010

KERETA BESAR???

"kak.. alihkan keta nih kak.. tau la kete akak besar, kang susah  patient saya nak lalu" (sambil menjeling!)

ini adalah dialog org melayu yang takde bahasa! tau la aku tersalah parking kete tapi x bole ke ckp elok2 sket? boleh kurap ke klw ckp baik2 ngan org?

untuk pengetahuan readers, opis aku berhampiran dengan pusat dialisis.. dan opis2 lain disekelilingnya.. dan disini amatlah sukar untuk mencari parking terutama waktu pagi dan selepas balik lunch.. insiden itu berlaku akibat dari aku parking kete bebetul kat depan tempat dialisis tu.. sbb aku nak cepat naik opis n aku malas nak jln jauh.. jd ambil jln mudah aku pon paking ler kat situ..salu aku wat xde org sound pon..arini ader mamat mana tah yg sound aku camtuh! tah2 pion jek kat situ! aku tau la aku salah kat situ tapi bole ckp leklok ka????

aku balas balik

ha ah mmg kete aku besar pon! sbb tu xde tmpt nak paking! pesal? kat sini ader tulih ke NO PARKING!

mamat 2 senyap dan teros berlalu...dengan muka yg jengkel

tapi aku alihkan jugak kete aku sbb aku pk.. kang susah plak patient die yg berkerusi roda nak lalu.. kang mati x sempat wat dialisis aku gak yg bedosa...

apa yg aku nak ckp n simpulkan kat sini.. BAHASA ITU BUDAYA BANGSA!

wlwpon aku balas dengan cara yg xde bahasa jugak tapi aku rase mmg patot pon nak ajar org yg kuang hajo mcm tu!


ORG BERBUDI KITA BERBAHASA, ORG MEMBERI KITA MERASA!


NAH! RASAKAN!!! HAHAHAHAA

mesti dlm hati mamat tuh kata ceh akk nih da la kete pon buruk ader hati nak belagak! tapi nasiblah! sape soh ko kuang ajo ngan aku kan??

No comments: