Friends Of Mine

Wednesday, February 17, 2010

OUR UPCOMING HEAVEN

 
TMN EMAS, JLN KG CINA, SITIAWAN PERAK
gambar ni rumah yg laki aku beli bulan 6 thn lepas.. (beli dgn loan kerajaan) tentative rumah ni siap adalah pada NOV 2011.. hahaha.. sethn lebih lagi kan? tapi pemaju ni gila babas punye laju siapkan umh ni.. yelah.. org bisness kan,,lagi siap cepat lagi cepat masuk payment.. rumah ni berukuran 22" X 70" .. 4 bilik dan 3 bilik air satu ruangan dapur basah dan satu ruangan dapur kering.. cukuplah untuk kami satu keluarga kecil belindung kat rumah ni..

tadi pegi tengok rumah ni  hmm.. sume dah siap.. kecuali tandas duduk jek derang blom pasang.. and more CF pon blom kuar lagi.. elok lah jugak. sbb klw x.. mau lari separuh budget famili selama ni.. tapi.. hidup mesti mau berubah kan.. zaman sekarang.. dlm dunia makin maju.. makin ramai manusia yg merempat dan tiada tempat berlindung.. itu lah DUNIA.. dan aku amat bersyukur dikurniakan dengan kehidupan yg sebegini.. wlwpon hidup dlm kesederhanaan.. tak kisah lah perumahan ini tidak terletak di kawasan elit sekalipon.. janji aku, suami dan haziq ada tempat berteduh hngga hari tua kami nanti.. ada rezeki beli ler rumah besar lagi..beli umh beso2 pon aku bukan rajin nak ngemas pon

bila fikir rumah nak siap.. haziq pula makin besar.. aku juga kena fikir untuk kerja lebih kuat dan gigih sementara tulang 4 kerat ni masih boleh dihayun..ye lah takkan nak harap kat laki aku sorang kan..dah la umh ni dia beli, potong gaji die somemore.. byk tuh.. dekat separuh gaji..zaman skrg bukan mcm zaman mak2 aku dulu.. sume bapak aku yg tanggung.. lgpon dulu mak tak kenal GUESS, GUCCI, CRISTIAN DIOR dsb nye.. aku ni.. klw x keje.. huh! berpeluh ketiak laki aku tetiap bulan nak bg duit mentenen aku.. mana duit skin care, duit baju, duit tah hape2 lagi.. hmm.. nasib baik ada ayah aku yg sudi bagi keje kat aku.. klw tak tah kat mane aku jadi buruh kasar ek..

haziq thn depan akan mula sekolah.. aku nak hantar die ke smart reader thn ni.. tapi xde kosong.. lgpon umur dia baru 2 stgh thn.. so xde priority diberikan.. baru2 ni smart reader ader call balik kata ada kosong klw nak masukkan haziq.. tapi bila aku diskas ngan hubby.. dia pon sependapat dgn aku kasi haziq leasure2 dulu thn ni.. thn depan baru kasik skola.. takut kang lama sgt skolah kang jemu pulak..

No comments: