Friends Of Mine

Monday, August 29, 2011

Ayam Masak Merah Versi Raya. MIL punya resepi sila ingat sampai mati!

Hamek!!tajuk panjang punyo.. Haha
Tujuan aku adalah menyahut cabaran husband yg kata aku masak ayam masak merah ada kureng sket dr mak beliau..jadi mlm raya yg ada ni aku amik kesempatan dating di dapo MIL masak juadah2 raya sambil korek rahsia resepi ayam masak merah berikut bahan2 (bahan je ada lain sket cara penyediaan adalah sama);

Bahan2
Ayam (goreng tawar don't put any kunyit or garam)
Tomato puree
Cili kisar
Lengkuas
Halia
Bawang merah
Bawang putih
Cili sos
Garam gula secukup rasa

Tumis semua bahan 2 hingga 7 sampai pecah minyak.
Kendian masukkan gula n garam secukup rasa
Masukkan ayam yg da digoreng tadi
Siap!

Aku selalu wat pun camni gak cuma aku tak letak lengkuas n cili sos. Sebaliknya aku letak serai n ayam tu aku goreng letak kunyit.

Dah pasni mesti husband x komplen da. Ececeh! Yelah kan.. Klw aku pun aku rasa masakan mak aku paling hebat dlm dunia, sama lah mcm husband jugak.. So kene la ikut tekak dia kan..

Jam da dekat kol 12 mlm.. Mil masih aktif menari2 didapo.. Amni pun tak bole nak tinggal ni nak betepuk bontot jek..

Esok raya.. As predicted! Nanti sambung entry raya plaks ..till then..daaaa
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: