Friends Of Mine

Thursday, January 26, 2012

Amni warded day 2

Malam pertama duduk dihospital ni mmg betul2 mencabar kesabaran aku. Macamana aku nak ckp? Aku bukan x pnh hantar anak2 warded sini, tapi kt sini je la.. Aku xde pilihan. Sebab klw nak claim insurans masuk ward utk anak2 aku kene ke ipoh sbb panel disana, pk balik worth ke?

Apa yg aku tak puas hati, masa doktor nak buat line pada amni tak jumpa vene ! Cucuk sampai 6kali then anak aku da menjerit mcm nak putus nyawa dlm bilik procedure tu, aku suruh tunggu luar! ditengah kewarasan yg x berapa nak centre sbb memikirkan jugak haziq n papa kat rumah. Mmg ko buat anak aku mcm tu mmg mengundang to show who is d real me la kan! Dgr tangisan amni da mcm nak pengsan aku trs tolak pintu bilik procedure tu dan aku tanye "masih belum sudah?" Dan doc jawab "belum" aku nmpk tangan anak aku dah birat! Dah jarum dah ada 6 kat luar! Maknanya 6kali la kan mereka cucuk utk cari urat ! Aku da mcm org gila meroyan trs suruh mereka stop dan please suruh org yg betul2 pandai utk buat. Mereka cuba tetoleh sesama sendiri, dan minta aku balik ke katil but I said "no". Then they call the incharged doctor and sudently the nurse *apatah pangkat nurse plg senior ni aku lupa* dia dtg aku ckp please make it only once. Dan aku xnak keluar aku nak tgk. And I was surprise nurse tu buat sekali jek! Trs dpt amni pun x menjerit mcm sakit sgt. 4 info anak aku bukan jenis kuat melalak klw x betul2 dia sakit. Then? Aku nak ckp apa kat dokter ni? "Dia blajo x habeh ke? Baru simple case mcmni da fail camana nak handle kes jantung n kritikal2 kes yg lain? *tak payah jd dokter la mcmtu!vodo*

Selepas pulang kekatil amni merap sampai tdo pun nangeh *pejam mata tp nangeh* aku pun menitik2 air mata sbb pk klw bole ganti dgn aku, mmg aku la yg akan ganti tmpt dia. Baru sikit tuhan uji aku, aku da melalak mcm apa. Ya Allah sembuhkanlah segera anakku.

Pagi ni lps tgk file x-ray doctor xplain pd aku ada sikit jangkitan kuman *pnemunia n broncylitis* . and kuman tu akan ditreat melalui stiroid antibiotik yg dimasukkan 6jam sekali ke badan amni. Aku angguk2 since mmg aku dah faham sgt dgn penyakit anak aku ni. So tunggula paling cpt bole discaj lg 3hari.

Harini husband cuti n he will take care amni until evening. Dia kesian kat aku kot. Aku pun kesian kat dia, dia pun bukan sihat. Tapi dia ckp he's getting ok. So fine la.. Lps buat apa2 yg ptt kat rumah tu kang aku dtg la balik. Bukan tenang jiwa aku dok umah tu.

So far aku tgk amni oklah dari semalam, dah tak kelihatan terlalu penat. Tapi masih ada sikit2 lagi. Friends, please pray for her too.. Till then.. Bye..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Me: Intan said...

Lyn,

Kesiannya Amni?sedih je aku dgr story ko tu..Kita as mother mmg tk blh tgk kalau anak kita sakit kan??BTW, semoga Amni cepat sembuh and u, be strong honey..