Friends Of Mine

Friday, January 6, 2012

Nur Amalina : Apa Kata aku

Refer: http://www.4buletin.com/2012/01/nur-amalina-henti-fitnah-saya/

untuk pembacaan yg lain2 sila gugle seniri

Kerengga says:

To me dia tak salah pun, aku ckp dia x salah bukan pasal dia x pakai tudung mcm aku, itu urusan antara dia dengan Tuhan. Lagipun dia study perubatan, bukan usuludin ke fiqah ke.. She loves fashion.. lgun dia kat Kota Fesyen ceq.. so.. acceptable la. Pasal mak dia nak baking ke hape, tu pun urusan dia ngan Tuhan. Orang yg mencaci cerca beliau, menyebarkan gambar, sebarkan fitnah, esok di akhirat, tanggung lah sendiri. Dosa menyebar fitnah tu lg lah besar. Aku malas nak ulas panjang lebar, so doakan lah yg terbaik buat beliau, semoga beliau dapat berbakti pd negara satu hari nanti.

Citer pasalorg kejutan budaya ni, bukan dok oversea jek, masa aku study kat UUM *yg ulu tu* pun ada jek yg dr pakai tudung labuh berstokin bagai habeh terbang semua tinggal tube jek. So what can we say? Tepuk dada tanya iman..

Pasal bertudung pulak, mmg la menutup aurat itu kewajipan, ada juga yg aku jumpa bertudung litup tapi skandal ngan laki org, berkhalwat dsbnya. Sekali lagi, tepuk dada tanya iman. Kalau iman tak kuat mana usah menyalak org ni tak betul, org tu x betul.

2 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

setuju dik..tak payah pergi jauh yg dekat ni je pun bersepah..

Nozie Yusof said...

setuju..oleh kerana dia adalah 'nur amalina che bakri' tue yg sume concern terlebey..cuba klu 'nozie yusof' ada org kisah?...heheh