Friends Of Mine

Wednesday, January 18, 2012

T.I.K.U.S

Tadi tah mcmana radio dlm kete aku tertuned perak.fm. Memang nyampah dgr radio2 RTM ni, tapi tertuned, aku dgr jek la. Kebetulan dlm slot PETUA. bagus jugak, ada petua mencerahkan wajah, hilangkan panau, cuma aku tertarik petua menghalau TIKUS dari rumah, mana lah tau kot ada readers or follower aku tgh pening kepala camno nak halau tikus kan? Mesti tak lalu duduk serumah dengan tikus kan? Petuanya:


 "Dapatkan dahan pokok durian belanda dan letakkan dibahagian tersembunyi atau ditempat yang sering ada tikus. Pasti tikus akan hilang dari rumah anda"

Gitulah lebih kurang ayat caller yg bg petua tu tadi. Memang la.. klw ada tikus kat rumah ni bukan je pening, tapi tikus ni kan pembawa penyakit. hmmm.. apa ek penyakit, ? penyakit kencing tikus? hawar? dll. Kalau tak bahaya taklah DBKL bagi insentif RM3 sekor tikus bg yg berjaya menangkapnya. Tapi mmg ar, dulu pernah lah ternampak tikus mmg sama besar ngan kucing. iyekkkk ! camana agaknye klw rumah bukan saja ada sekor tikus. Tapi berekor2. Mesti geli kan? 

So, boleh lah try pada sape2 yang nak try. Selamat mencuba!

2 comments:

saya tak tipu.... said...

tikus bukan saja mengelikan n kotor tapi sgt busuk bila menyinggah!

Nini D.. said...

tikus xde tp cicak byk rumah aku...tensen!