Friends Of Mine

Sunday, March 28, 2010

Ajiq X Dimam Yah!!!


Tahu tak makna tajuk diatas???
maknanya,..

Haziq tak demam lahhhhh

Tapi sbnrnya Haziq demam.. hari ni nmpk dah kebah sikit demamnya. Tapi aku tgk kali ni wlwpon dia demam dia tetap buat aktiviti spertimana dia sihat.. pelik jugak aku.. dah makin besar agaknya. cuma yg aku peratikan dia tido jek.. ngantuk sbb makan ubat lah tu.


Semalam aku g hospital, amik inhaler haziq sbb stok da abeh.. senang je nak amik, tak yah jumpa dokter pon.. sbb masa appointment ritu dokter x bg slip awal2.. so senang la keje aku.. Cuma aku telupa bawak bekas inhaler yg da abeh.. tapi sib bek pharmacies tuh baik. Dia ckp nxt time dtg jgn lupa baik.. Urusan x sampai 15 min pon.. So sape kata hosp gov x bagus?? (dulu aku pon ckp x bgs, since haziq msk spital, barulah aku tahu.. betrapa ruginya menggunakan perkhidmatan dokter swsta selama ni)

Hehe..


Tapi..

Pas tu aku g gak klinik sbb malas nak queue pnjang2 untuk cek demam dia.. aku tros g Poliklinik Dr Azhar. Dokter ckp aziq demam suhu 38c. tapi anak aku ni mmg mcm org tak demm. lepas dr ckp tuh dia siap ckp kat dokter 'ajiq x dimam yah.. ajiq nak g ke ey (KL) ngan paksu nagn pidaosh.. " sian lak aku dgr..aku plan nak g cousin wedding kat KL. tapi aku x berani nak jln jauh dlm keadaan aziq demam sbb mamat ni kang melarat2 ngan asma nye.. susah plak kang. Ada kang pengantin x jadik kawen. Apapun.. kereta pakusu haziq da pon selamat belepas tika tu.. so kita dok umh diam2 je weekend ni ye ziq.. Siannn dia...

Pagi td pukul 6 pagi masih demam.. sepanjang malam aku dok lap badan dia.. dia pon tido2 ayam jek..lepas bg makan ubat baru elok.. dan sekrang da ok da.. tgh berebut ngan papa dia nak tgk kartun.. Heh.. kene bekira2 nak psg astro 1 g ni.. tapi nak tunggu pindah dulu.. adei.. bila kunci umh nak dpt ni... umh da siap da tu..

aziq mkn ok.. harap2 terus ok la.. jgn demam da.. demam tu biasalah untuk budak nak membesar mcm dia. Cuma aku takot klw2 ader infection klw demam lama2.. Readers silalah doakan anak sayacepat baik ya...

4 comments:

Izza is my name said...

anak ko asma ke lynn...

Unknown said...

ha ah.. dia asma.. tapi takla kronik..

Izza is my name said...

yer ker...sian nya...mesti susah kalu time flu or batuk..

Unknown said...

ha ah la za.. tp ni da besar sng sket..dia da pandai ckp n tau sakit so klw aku ckp buat apa2 dia da tahu.. klw masa kecik dulu adei.. menangis je..