Friends Of Mine

Monday, March 1, 2010

Dlm Kejerihan Aku Bercinta Tunggang Langgang.. Akhirnya aku kawen jugak..

Entri ni septutnye aku tulih 5 thn yg lalu.. huuuu..

Prnh ke korang lalui cinta terhalang? Aku adalah salah sorang yg melalui cinta terhalang.. hahaha.. terhalang kenapa? tak leh bgtau.. rahsia.. shhhhhh

Aku kenal laki aku kira 10 thn yg lalu, dimana beliau menjalani latihan sebagai seorang pegawai Tentera di hometown aku.. Wlwpon dia nih kira sedara lah ngan aku. tapi haram aku takpenah kenal , mungkin aku kenal,tapi aku x hengat.. haha.. biasalah aku kan glamer!ketika tu umur aku blom pon 20 , 19 kot.. masa tuh aku di tahun 1 pengajian di UUM.. biasalah.. aku mmg ramai peminat waktu tu, org kata redspot ah kat U. Nak2 aku ni freehair so pegi memana pun kat U tuh org tgk aku sampai kelibat aku hilang eceh! hey this is this true man! Aku pun tak tau ler nak bilang bape ramai boypren aku tika tu.. tapi seingat aku, masa aku 1st time jumpa laki aku ni masa aku cuti sem, kira cuti panjang la kot, mak  suruh aku amik dia kat umh Rahim, Rahim ni kira sedara lah jugak, Rahim pun masuk navy sama cam dia jugak. Mak suh amik sbb dia kata Az nak balik johor malam tuh.. die call kat umh aku angkat, ceh.. sedap sore mamat ni..ala2 sore ezad exist gitew.. melting kejap! then aku amik.. die tinggalkan no tipon soh aku call.. aku pun call la.. beselah masa tuh mmg tgh gatei ke tgh xde koje ke aku pon kurang ingat.kitorang start call mengcall diantara 1 sama lain start dr haritu.. Ceh! adake patut dia kata aku yg ngorat dia ( dia ckp lepas aku kawen ngan dia la)

Aku bercinta mcm nak rak sampai aku abeh blajo.. kira setia lah gak ngan boypren aku yg 1 ni.. aku berazam nak abihkan blajo cecpat supaya aku leh kawen ngan dia! huh! statement x ble blah punye! lgpon aku x suke dok Sintok , hutan banat! nak sembang kat hp pon line tak clear.. sib bek aku x jatuh longkang carik line tipon clear demi nak sembang ngan kekasih hati. Punya lah time tu x  larat menanggung rindu .. cube aku tanye dia sekarang, dia rindu aku tak? mesti dia jawab nye.. dah dok 1 rumah nak rindu hape? ceh! klw dulu x sabo menghitung waktu bila lagi date seterusnya..

Bila aku habeh blajo aku dapat keje kat hometown aku gaks, mmg aku nak keje sini dekat ngan kekasih aku ni. N bagi mak dan ayah aku sakit jiwa tengok aku asyok kuar dating.. hahaha.. lelama mak ayah x sabo tgk aku asik kuar dating (xde lah asik, tapi dlm kekerapan weekend jek mesti mau jumpa) mak pun wat statement, klw bebetul suka, soh mak ayah dia dtg!  wohhhhhhooooooooooooooo.. punyela aku suke.. kami bertunang sekitar 2004 selama 8 bulan, bulan 8, 2005 kami disatukan. Alhamdulilah..

Dah hampir 5 thn aku menjadi seorang isteri, banyak suka duka akulalui  bersama dia.. Susah senang lalui bersama juga.. pahit getir pon x kurang juga.. Tapi aku bersyukur, dikurniakan seorang anak yg sgt menghiburkan hari2 aku bersama suami..

Wlwpon suami aku x ckp i luv u tetiap hari, tapi aku tau dia sayang aku. Wlwpon dia kdg2 marah aku tapi aku tahu itu untuk kebaikan bersama. Sedangkan lidah lagikan tergigit, sedang rumet dulu pon aku leh gado, inikan pula suami isteri. Wlpon dia tak ckp aku masak sgt sedap, tapi aku tau aku masak sedap, klw x xdelah pagi petang siang mlm soh aku dok kat dapo masak dak? Aku juga berterima kasih pada suami aku sebab pada dia aku blajar erti sabar n berdikari dan juga masak kari..haha.. its all 4 now.. aku sbnrnya x suka nak tulih jiwang2 nih.. tapi sebab aku jumpa album yg aku sorok dlm lemari masa aku dok sibuk bercinta dulu, sbb aku takot mak jumpa.. hahaha.. tapi sekarang aku letak sesepah jek. sbb aku tahu mak ayah pon sayang laki aku jugak!Korang tengok lah gambar aku n suami aku ni.. hurm.....

No comments: