Friends Of Mine

Saturday, March 6, 2010

Weekend Dtg Lagi..

Ahhhh... baru bole rileks sket..

Hubby baru pas g exam, haziq tgh men lego..sume aku dah bagi makan.. I cooked asam pedas, kobis goreng and ikan masin goreng for lunch. Is is delicious? Bagi aku n famili. itu adalah makanan tradisi yg sgt sedap. Aku paling suka asam pedas ikan merah. (yg mak masak/ we masak is the best in d world) (we=nenek haku) tapi aku masak pun x kurang juga sedapnya, tapi biasalh kalau da masak sediri makan pepetang karang baru sedap, sbb ketiak pun tgh bepeluh2 hape nak buat pun x selera.

Dulu masa aku bujang formula weekend adalah begini 

weekend=bangun lambat=makan sedap=dating= TIDO+TIDO+TIDO

Formula weekend kini adalah begini pula

weekend=bangun awal=kemas rumah= MASAK SARAPAN+MASAK LUNCH+MASAK PETANG+MASAK MALAM = TIDO (klw dapat ar)

apa yg aku simpulkan dari formula diatas, menjadi seorang isteri dan ibu memang kurang masa untuk diri sendiri, tapi nasib baik aku dikurniakan dengan anak yg juga kuat tido. Jadi masa dia tido tu aku curi lah untuk aku tido sekali, time weekdays mmg x dapek lah nak tido siang klw tido gak mmg soru pun miss la.. ahaaa.. Dan laki aku plak klw weekend mesti p main golf, klw ajak aku sekali kengkadang aku nak la.. tapi sekarang aku malass sbb aku nak jaga kulit sket.. tanda2 penuaaan dah makin jelas di kulit aku ni, klw bawak berjemur mmg alamatnya aku akan nmpk tua sebelum waktu. So, dia mestilah xnak bini dia nampak tua kan? aha.... yg sebenarnya tido kat umh ngan aziq lagi beshh... huuuuu..

Now is already 2pm.. sume keje da settle.. so its now time for sleep... haa.. syoknya nak tido.. ; )

**klw ada yg nak resepi asam pedas tu nanti aku tulih leter k!

No comments: