Friends Of Mine

Monday, March 1, 2010

Byk Perkara yg Berlaku Disekeliling Buat aku Sedih..

Aku tak jiwang ok!

Rentetan dari cerita adik Humairah yang dibelasah pakwe ibunya sampai mati, ibunya yg minta tolong Jab Kebajikan Masyarakat membela nasibnya stelah bertubi2 masalah yg beliau terima. Hm.. tah ek.. begitu ke ceritera zaman kini? Kes2 pembuangan bayi yg tak sudah2. Bukan setakat membuang, malah dibakar, di pam dilubang tandas.. Sedih! Kemana perginya peri kemanusiaan?

Dan 1 lagi yg buat aku sedih......

semalam, aku jumpa kawan persekolahan, sedang berpegang2an tgn dengan..ntahlah.. mungkin isteri barunya, mungkin jua gelpren nya.. sebenarnya dah 2, 3 kali aku terserempak dengan beliau semenjak 2,3 hari hari ni, tapi hati aku cuba positif dan menidakkan. Dlm hati aku berkata mungkin adik beliau. Dan semalam, suami  aku mengesahkan yg depan mata aku tu ialah memang kawan aku! Dan juga kawan beliau.  Setahu aku, beliau telah berkahwin dan punya anak 1. Dan dia berkahwin juga dengan kawan sekolah aku.. bertahun2 bercinta (dr zaman persekolahan kami).. akhirnya mereka berkahwin sekitar 2006 x silap aku.  Aku tak tahu apa status perkahwinan mereka kini, terkini aku dpt tahu isteri beliau telah bertukar disini. 

Kenapa aku sedih?

LELAKI itu adalah kawan aku, kawan sekolah, sekelas, dia duduk dibelakang tmpt duduk aku ketika di kelas, aku adalah cikgu matematik beliau. hahaha.. dari tingkatan3 hingga tamat tingkatan 5 aku sekelas dengan beliau..  aku nmpk beliau bercinta dan setia dengan gf beliau ketika itu.. hmm.. tapi kenapa beliau tergamak berkelakuan seperti remaja sedang bercinta dikhalayak ramai? Apa status beliau sebenarnya.. Aku tak runsing pasal beliau.. tapi aku sedih melihat ni depan mata aku! Dan perempuan yg dating dgn beliau tuh kelihatan sgt x senonoh jika dibandingkan dgn isteri beliau( mungkin juga x-isteri) Kawan aku tu punya lah bertudung, senonh lah jugak aku tgk.. ini kat tgh2 org terkepit2 hish bikin hangin bila tgk..  Dlam hati aku berkata, bercinta lagi lama n lagi setia dari tempoh berkahwin. Aku tak tahu cerita sebenar, tapi itu yg aku nmpk depan mata aku..

hah! forget it.. dah byk mende2 mcm ni berlaku sekeliling aku,cuma yg ni lain skt.. sebab dulunya aku amat rapat dengan pasangan ini (masa skul jek la.. lepas skul wat hal memasing). And lagi 1 aku sgt fobia dgn kes2 sebegini kerana aku adalah seorang wanita. Cuma terdetik dihati aku.. apa sebenarnya yg kaum lelaki sebegini cari dalam hidup mereka? adakah alasan isteri sudah pudar dari kecantikan dan dengan alasan itu membuatkan mereka berakal senteng mencari yg lain diluar? kemana pergi nya janji2 yg telah ditabur semasa di hari akad nikah?..

No comments: