Friends Of Mine

Monday, May 30, 2011

Bila Rasa Down Apa nak buat ek?

Sejak semalam asyik rasa tak besh jek

g Ipoh konon nak bershopping,
penyudahnye aku bawak balik sepasang kasut jek
tengok handbag, baju semua aku tak lalu
beli baju haziq
POONEY ada sales sampai 50%. dapat lah haziq 3 pasang baju, 2 pasang seluar
Amni? aku x bawak dia.. mak kata tinggal aje..
so aku tinggal.. belilah jugak sepasang baju beliau,
wlapon husband kata jangan beli da.. amni baju da muntah lemari
umur baru 4 bulan
mana tak nye.. mak dia gile beli baju girl mcm lepas gian
pastu orang kasi lagi..
Auntie makbed pun rajin kasi baju

Aku? belilah sepasang kasut
kasut pun mcm hape tah
tengok bag.. aku ingat nak beli bagpack
senang nak bawak anak, xyah nak sebok handbag da..
tapi 1 pun aku x bekenan
penyudahnye aku ajak husband balikManjung
percaya x? x habeh pun voucher RM500 yang husband menang tornement gop last month
masih berbaki RM200
ntahla..selalunye.. klw kasi duit kat aku soh shopping sampai habeh max xleh amik dah duit kat ATM haritu (klw time beduit la)
klw kasi kredit card plak, mmg bengkok la nak perabeh hutang pastu
ni??
shopping pun xde rasa
voucher pun bole x habeh? camno?

yang pastinya aku singgah Bota pastu makan sate kat Bota baru ada RASA.. haha..
memang tekak jek la masih berasa setakat ni
klw tekak pun da xde rasa, mmg nak matilah gaknye aku ni

Tetibe malam tadi rasa cam down sangat
mcm2 pk
pk pasal masa depan,
masa belakang
Husband takde  ni,.. seminggu
kusus kat Melaka

Aku n anak2 x tau cemana nak sampai johor ujung minggu ni
ni pun xde rasa nak balik
sebab rasa cam membazir jek
kejap sgt balik
letih tenaga, poket dsbnya
tapi apakan daya
adik ipar kawen.. takkan xmo balik

Nak naik bas sampai melaka x larat aku nak pikul segala tin susu budak2  ni plus lain2 aksesori
ada 2 option sekarang.. naik ETS sampai melaka. atau adik hantar sampai KL, husband pickup kat KL
adik no hal nye, since kelas beliau sampai Rabu jek
keje kat opis melambak, ader tender MINDEF closing minggu depan
ntahla.. tgk la mcmana nanti
nak tinggal Amni, husband x kasi
klw x, mmg laju jek aku sampai Melaka
nak suruh husband patah balik amik aku mmg x ekonomi plus badan beliau letih nak naik semula g Johor
bukan dekat kawan2

Sekarang aku mcm xde mood,
rasa nak nangeh jek
pesal tah rasa nak nangeh
susah jugak ek jadi INDEPENDENT sangat ni?
org suka take advantage.
tak kira la sape
sume aku yg nak kene pk!
nyampah!
;;;;;
;;;;;;


;;;;



sekarang aku da jumpa jawapan tajuk diatas,


















MAKAN! yes! jommmmmmmm

6 comments:

FK said...

salah la kak..bukan tak boleh jadi independent..cuma situasi akak ni memang tak mengizinkan..kalau nak drive, mana nak drive lagi..buatnya anak menangis tengah-tengah highway tu sapa yg nak pujuk? takkan nak berenti tepi jalan? kan bahaya tu..kalau nak drive jugak kena ada org teman..atlease leh tengokkan anak2..

@nozieyusof said...

naik bas sampai melaka pon ok kot lyn tp kena makesure en.abg tngu kat muka pintu bas bila sampai melaka tue. ETS ok gak tp smpi seremban je lah..3jam++ dh smpi seremban.
sabar yea mummy! same la feveret kalu tensi, jom MAKAN!!!!

ibu syafiq said...

yes.btl.klu sorg2 ank dh besaq x pa...ni ank kecik lg mmg kna ada sorg tgk2kn ank...

Makbed said...

ckp je la takleh pegi knuri sebab asben kusus. jangan le paksa diri. jadi pape kita tanggung, bukan diorang.

kalau rasa dah takleh independence sangat dah buat surat tunjuk sebab taruk atas meja. simpan lama-lama bukannya makin sedap macam simpan pekasam tuh.

Ctnurkhijah said...

ooh....kita dlm situasi yg lebih krang sama..hubby tak de pastu nak kena drive ke kl ngan anak2..x abis pikir lg cam na nak buat...

rileks yer...jap lg sampai la idea nak buat cam na tu..

i am mrshim said...

rileks la kawan, aku faham ko.. tapi jgn dikiutkan sgt hati..mmg tensen kalau dok kenang2..
hepi2 kay..

opss.dah lama sgt ke post ni baru aku komen..sori.. baru dpt pegang lappy..hehehe