Friends Of Mine

Sunday, May 15, 2011

Quick Update

Seperti biasa, weekend ni aku duduk rumah lagi. hujan dari tghari tadi, wlwpun hujan tapi bahang jugak, tp alhamdulilah sebab hujan masih sudi turun di bumi Sitiawan ni. At least kurang sket bil letrik aku bulan ni. wlwpon aku dah bersedia bengkok nak bayo bil bulan ni.

Pagi td buat nasi lemak. terbaekkk la.. mkn sampai sakit kepala pastu tido.. kan terbaekkkk. ! :) Pagi lagi aku dah buat sebab husband duty nak pegi awal pagi, lagipun amni malam td tak berapa nyenyak tido, sejam sekali bangun sebab beliau tak berapa  sihat, mcm dah ada ura2 nak batuk. Kol 8a.m nasik lemak aku dah siap, call mak suruh fidaus amik nasi lemak sebab aku nak g klinik bawak Amni. Aku takmo tunggu lama2 coz batuk ni kang klw dibiarkan lama, kene lung infection plak. takyah tunggu lama la ..2hari cukup. mmg akan kene infection punya.

Disebabkan malam tadi aku x bape tido, lepas balik klinik 10pagi tu, aku jemur kain makan nasik lemak 2pinggan pastu bagi Amni makan ubat, aku pun lelap sekali. Haziq aku kasi dia main lego n pasang kan kartun, senyap lah dia. aku pesan kat dia jgn turun bawah, anak aku ni lah aku boleh puji, dia mmg akn dengar pesan aku klw aku nak tido. Kdg tu aku monitor gak,. tapi so far dia mmg takkan buat apa yg aku ckp "JANGAN" tu la.. tapi klw aku x tido, mmg mcm2 kelaku beliau yg buat aku naik darah.

Bangun tido, masih terasa letih.. aku rasa aku gain weight lagi ni.. sebab tu lemah semacam jek.. kena wat sesuatu ni.. next week aku  nak puasa la.. klw berdiet mmg x berdisiplin, klw puasa tu mmg takleh main2. Amni dah 3 bulan ++ dah.. aku masih lagi takleh pakai baju b4 pegnen.. hmmm. mungkin kene stop minum ais kot.

Mana tak gain nya.. semalam ada kenduri kat kampung belah ayah, melantak tak henggat punya. nak2 jumpa sedara mara.. agenda sudah pastilah makan kan? klw x makan kang kata sombong lak, bila dah makan tak tahu berenti. aku kene balik cepat sebab husband tak ikut, anak2 plak meragam, biasalah panas plus takde tempat untuk diorang lepak2 dengan comfort.hehe.. Sudahnye Amni meragam, kene lah balik cepat, aku tumpang adik akim, beliau sempat g air terjun semua, aku tergedi2 nak mandi air terjun gak tp apa kan daya, anak 2 ni, kene la behave sket, lgpun amni kecik lagi nak bawak. Jadi dok je la kat umah dengo untie2 aku membebel. Teringin nak tangkap gambo, tapi deme sume bz wat koje. dah nama kenduri kan.. tapi aku sempat gak lah snap beberapa pic. So tengok lah ek..

budak gebeb ni panas, tuh yg tanggal baju

abang yg kunun rajin baca buku,(yg sebenarnya takde gang

Dah penat, carik port tido ar





No comments: