Friends Of Mine

Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Ibu, Mama..Mak..

bookmark ni dr beloved son aku, HAZIQ

Happy Mothers Day Mama,
tu lah yg haziq ckp masa dia balik skul td.. dan bookmarks tu sia kasi pada aku.. sbb dia ckp teacher tanye mama suke buat apa. Then dia ckp mama suke baca buku, buku mama tebal2.. (aku mmg selalu tunjuk cth yg baik, wlwpon buku tuh buku tah hape2) So teacher dia suruh buat bookmark ni bg pada mama, aku lah tuh.. Terharu rasanya, wlwpon aku tak pnh sambut hari ibu. Tapi bila anak dah 4 thn ni, aku diucap sebegitu.. rasa nak nitik airmata.. dulu aku skolah tadika cikgu takde pun ckp hari ibu.. yelah dulu aku tadika bayo murah punye..kotlahh!

Sape aku sebelum menjadi ibu??
-pemalas, series.. aku sgt malas, aku cuma rajin makan dan tidur jek..klw dapat buku, novel2 la especially mmg aku tak bangkit2 dr katil.
-cenggeng- aku mmg suke nangeh.. x boleh ter touching sket pun mesti menangeh punye
- tak tahan sakit - senggugut punbole MC taw
-bukan org yg penyabar (bukan jugak panas baran)- aku tak ske dengar adik2 bising melalak klw masa kecik2 dulu then da besar aku jaki gak tgk budak nangeh

perangai2 diatas x byk yg berubah wlwpon setelah aku bergelar isteri, tapi selepas kelahiran haziq ke dunia, kesemuanya berubah 100%.lama jugak aku amik masa utk menyesuaikan diri bila punya anak, 4 thn selepas tu, lahir pulak Amni Aqilah.. lglah aku macam charlie caplin. aku serta merta jd org yg x boleh tgk rumah sepah, perangai cenggeng pun dah takde sbb segan dgn anak2.. kunun nak tunjuk la mama derang ni  kuat kan, dan of course lah aku trs jd tahan dengan semua kesakitan..bila pregnant.. dari awal trimester mabuk2 mmg x boleh nak describe mcm mana, then bila antanatal checkup pulak asik kene cucuk2..amik darah la, imunisasi itu dan ini.. then masa beranak.. terutamanya masa lahirkan Amni, setitik airmata pun x keluar, dan bila punya anak 2... tahap kesabaran aku makin tinggi.. bohongla aku kata aku tak pernah tewas dengan kerenah anak2.. tapi sedaya upaya aku tahan airmata dr mngalir pasal kerenah anak2,,, kerana aku tak mahu 10 kebajikan anak aku ditarik..

Ya Allah, terima kasih mengurniakan chayamata yg comel kepada ku dan suami, kerana mereka aku menjadi lebih matang dan menjadikan kehidupan lebih bermakna..

Kepada mak aku,
Hapsah Yusof,
terima kasih kerana menjaga aku dr seketul darah hingga sekarang, sebesar raksasa gorgon. terima kasih juga atas kasih sayang berbentuk makanan kepada aku selama ini.Lyn malu nak wish kat mak, sbb mak rock.. klw wish hepi birthday pun siap ckp kat aku " tak yah beli hadiah taw!" hahahaha. mak mmg mcm tu. mak x jiwang! apapun .. mak lah yg terbaekkkkkkk.. Semoga mak kekal sihat dan panjang umur serta dimurahkan rezeki. klw mak nak g obersi lyn nak ikut taw!

kepada mak mentua,
Zunaidah Mohammad,
Wlwpon mak ibu mertuaku, mak tak mcm nyonya mansur.. mak rock jugak!! saya tau saya favorite mak, sbb buktinya klw saya balik kampung mak selalu masak sedap2 untuk saya. Dia tau anak hantu menantu dia ni suke makan. Semoga mak sihat dan panjang umur.

Kepada semua Ibu tak kira Mama, Mummy, Mak, Amma dan seangkatan dengannya..

.''Doa Ibu setaraf Doa Nabi pada Umatnya''......Be Proud to Be A MOTHER..HAPPY MOTHER'S DAY!!


introduce, my beloved mother.. amik gambar mmg x pnh senyum makcik nih! 

No comments: