Friends Of Mine

Tuesday, May 10, 2011

Harga Gula naik lagi 20sen

baru jek lepas naik rege petrol Ron97.. ni gula plak..

ini semua untuk kebaikan rakyat, nanti xde la org kene kencing maneh..
bila kene kencing maneh, kerajaan kene keluar byk subsidi perubatan,
hemodialisis, ubat2 an dan sebagainya

aku tak heran takat naik 20sen tuh..
apalah sangat.. sbb rumah aku sekilo gula pun x habeh sebulan
tapi yg aku heran...

kang.. nak mkn cendol yg pakai gula merah tuh naik rege
alasan: gula naik 20sen (eh dia pakai sekilo gula ke nak buat cendol?)

rege susu anak aku pun naik..
alasan : gula naik , (tapi ada kempen susu takde gula kan? susu xde gula pun naik rege! *tepuk dahi jap)

dan banyak2 lagi alasan yg sering kita dengar.

Seperti kebiasaan, kakitangan awam akan mintak naik gaji kat CUEPACS,

tapi aku?
aku bukan kakitangan kerajaan, bini org kerajaan jek. Boleh ke aku mintak naik gaji kat laki aku?
or.. kat boss aku?

Sket lagi malaysia ni jadi cam India.. sekarang pun dah ada sket2.. graduate pun xleh dpt gaji byk. and dan masih ramai yg mengangur. (Mereka kata: Graduan perlu kreatif~g bajak sawah ke! bela ikan talapia ke..)

Dah.. malas , nak komen byk2.. apapun HARGA GULA MASIH RENDAH jika nak dibandingkan dengan negara lain *abah kau!

papepun... layan jek la.... deme boleh la.. dpt gula free..

4 comments:

Nini D.. said...

ko nih..macam2

Farhan Zulhusmi said...

emmm....emm...
amboi..smpai nak minta duit kat boss...hehehe....
satu lagi...pasal gula...emmm..nape nak naek je??
lama2 xpasal2 rakyat miskin..emmm

tinie said...

alasan yg soooo typical kan..

n setiap kali barang naik,dinasihat peniaga tidak menaikkan harga barang..tapi itulah yg jadi pon..kita rakyat ni yg jadik mangsa..
hei..susu yg tanpa gula tambahan tuh.. bukan naik sikit, naik rm10 dari harga asal..perghhh hebat

Izza-Crystal said...

dorg kata RON95 pun nk naik gak....gula oh gula.