Friends Of Mine

Tuesday, October 26, 2010

Bilamana duit tidak menjadi masalah.. usahlah kufur nikmat

Bukan sahaja kesusahan adalah dugaan, malah, kesenangan yg diberikan Tuhan jua adalah dugaan. Terpanggil nak tulih macam ni sebab, melihat status hari2 seorang teman umpama menjadi rutin beliau menunjukkan kesenangan yg dikecapi.. Opss.... bukan aku cemburu.. tapi hmm.. sekadar mengingat kan diri sendiri. Usahlah menunjuk2 apa yg ada jika ianya sekadar hasil dari suami yg tak tahu dtg dr mana sumber nya (Ya Allah, ampunkanlah dosa aku jika aku tersilap) Hmmm.. beliau adalah seorang rumah sahaja, bukan graduate, bukan tokeh butik online, dan bukan sape2 pun.. and.. ops.. suami beliau hanyalah Tentera Laut seperti suami aku! Tapi mak aih.. saban minggu bercuti merata2 tempat .. menginap di hotel 5 bintang, mengunjungi kelab2 5 bintang juga. Oh baru2 ini ada juga spekulasi ditempat kerja mengatakan suami beliau sedang diperhatikan.. (Allahualam... taktahu sejauh mana kebenarannya). Aku sebenarnya tahu semua itu cuma xtahu sejauh mana kebenarannya. tapi aku malas nak campur, jangan tutup periuk nasi aku sudah.. Oh jahatnya aku, beliau xde salah apa pun dengan aku.. cuma.. rasa mcm manusia ni terlalu kufur nikmat. Bayangkan dia boleh tulih camni
" sedang mencari samsung corby and N97 saya.. mungkin ada di bakul mainan anak"
mak aih... ada orang pnya lah susah nak cari benda2 macam tu .. tapi dia? hp yg masih punya harganya duduk dialam bakul mainan anak beliau.. Yang lain2 banyak lagi ayat2 beliau yg kadangkala betapa beliau ini kufur nikmat.. Tahu lah senang... usahlah begitu.. kerana segala2 yang ada adalah pinjaman dan ianya adalah sementara.

Sentap lak makcik tetiba.. hehehe..

3 comments:

Makbed said...

sony w995 pemberian suami saya pun selalu berada di bakul mainan anak saya... ahahahahahahah

Farzlyna Mustafar said...

dah itu jek yg ko ader.. dia lain.. byk hp.. tetiap hari tuko hp.. hehe

Mama Putri said...

isk.. isk.. isk.. sampai mcm tu sekali..