Friends Of Mine

Thursday, October 21, 2010

Malam Bersenang Lenang

Selalunya malam2 mcm ni adalah menjadi rutin yg sgt sibuk untuk aku.. after mandi, mandi kan haziq, solat, pastu masak cepat2.. kasi papa haziq makan, then terus naik atas , bukak beg haziq tengok apa homework dia then lepas lebih kurang sejam wat homework bukak tv disney playhouse haziq soh tv plak ajar dia. Pastu aku amik baju basuh plak (2 harisekali basuh baju) , then sembang2 jap ngan hubs kat bawah then sidai baju lak.. then bg haziq ubat, susu segala.. naik atas balik..solat isyak plak. Then bg haziq naik atas katil dia , bg PSP kasi dia main then aku sambil2 tu baca lah buku nak online kadang malas dah.. then nak suruh haziq tido bacakan story book dulu tutup lampu.. buat2 tido..barulah mamat ni tido.. sibuk kan?? sibuk?

Tapi malam ni, hubs ada kelas malam, aku ambik cuti masak sendiri lepas aku ckp kat dia kirim beli pape mknn after balik klas nanti. So dia paham lah aku x masak arini. Haziq plak aku kasi dia cuti.. sekarang tgh main game (merampas tahta bapaknya pulak depan tv.. mmg aku xde peluang la nak tengok tv. .. ) So aku amik lektop then blog walking, cari peluang2 bisness  nak tambah2 duit poket.. Waa.. heaven sungguh malam ni.. Klw tetiap malam camni kan best.. selalunya dapat wat camni waktu mlm minggu jek.. tu pun lepas masak la..

Tetiba perut lapar plak.. rasanya baked beans ada kot kat dapo.. nak try wat cam makbed wat lah.. tumis ngan planta n bawang.. pastu nak wat scramble egg makan ngan roti.. kang hubs balik bawak mknn MAKAN la lagi.. thats y i like being pregnant.. takde sape nak sound pun klw makan banyak2.. Tapi pregnant kali ni rasa sgt seronok sbb badan rasa sihat sentiasa.. Alhamdulilah...

Oh ya..nak citer pasal neber (jiran) i la... jiran2 kat sini nape sombong2 ek? ke aku yg sombong.. terutamanya makcik nurse depan umah ni.. hubs pun kata.. aku punya lah tersengih2 dia bole wat bodo ngan siap panggil anak dia masuk umh lagi masa anak dia tgh lepak depan umh aku.. aku rasa dia muda lagi, tapi sbb dia kelihatan sombong aku nak panggil dia makcik.. hehehe.. pnh sekali masa house warming sblh umh aku, aku saje ar bukak mulut.. tanya dia"duduk depan ni ek?".. pastu dia jawab " a ah.."then terus blah.. sama lah jugak ngan akak yg 2 rumah selang dr umah aku ni. .. hubs mmg x bekenan ngan anak2 dia.. sbb hubs kata mcm anak org kuala.. (aku salu ckp jgn camtu.. x baik..) yelah tengah2 tghri rembang x pakai baju berjemur pastu ketuk tong cat.. buat bising.. then mak dia plak.. jalan2 lalu depan umh aku.. aku yg besar mcm batu bersurat kat depan umh tgh tengok anak aku main beskal ni pun wat tak tau jek.. cam tu ke jiran zaman sekarang? nasib baik orang sblh umh aku ni ok.. peramah.. baru pas bersalin  anak ke 2 .. kiranya klw nak sembang tu adalah modal nak bercerita.. Ops.. aku mmg tak suke bersidai depan umh.. melainkan tengok anak main beskal or menyapu depan umh.. time tu jek la aku nak ada kat depan pun..lain2 mmg ada kat dalam rumah jek.. Mungkin komuniti kat sini masih baru n tak kenal each other lagi.. nanti lama2 ok lah gaknya.. hmmmm hope so..

Perut i makin lapar lah.. nak off gi dapur .... tadaaaa

No comments: