Friends Of Mine

Tuesday, January 25, 2011

Beginikah Rasanya?

Bangun pagi tadi sakit btol pinggang nih. Mungkin aku tido mengiring sebelah jek kot..
baby kan dah besar..  tido sebelah mesti ada effect nye kan

Tapi sbb ada tanggungjawab nak kene buat, bangun jek la.
klw aku sorang, mmg sumpah aku x bangun
tp pk anak nak g skolah, nak siap bekal dia, baju segala..
gigih jugak la bangun

Sampai lepas hubby pegi keje sakit lagi,
aku ckp kat baby
"tamo kuar dulu ye.. mama nak nak anta abg ajiq p skul"
bleh ke ckp gitu ek?
sbnrnya segala2 nya aku dah ready
cuma aku pk, klw nak p spital tunggu lah minggu depan ke, sampai koje kat opis aku settle
sian plak kat ayah kang cari dokumen sume nak jumpa
byk mende nak claim awal2 tahun ni
dgn blom anto audit lagi

Aku rasa Feb nanti is the best la klw nak beranak,
sbb time tu sume dah settle
hehe.. boleh? boleh?
Act aku dah x larat nak tampung berat badan , klw bole nak beranak cepat jek
tapi komitmen kerja, suami, anak..
klw aku takde kang?
eh?? org lain kan ader?
mesti aku x leh tenang nye..
klw kat opis mesti soklan ni yg kuar
" file ni, mana? file tu mana? apa num tipon org tu org ni? cemana nak wat itu, ini?"
klw kat umh plak..
" ma, sepender  baju pa mana? kat mana tempat gosok baju? baju haziq kat ner? "
dll lagi.. hahha
wlwpon sume2 tu aku dah organise dr awal2 lagi..

Lately aku mmg selalu rasa camni..
Pra contraction kot..
cuma lom kuar air n darah je..
once dah kuar have to la gi hospital

Aku bukan x caya orang,
boleh put on trust.. tapi kesudahan harinya nanti aku yg penat balik (ceh ckp budget mcm bagus!)
The most yg aku kesian..
mesti lah buah hati aku..
haziq mmg cerewet..makan, pakai, nak g skul, nak study.. sume nak ikut cara dia..
aku jek yg paham.
Papa? paham.. tapi papa pun kdg naik hangin  sbb haziq lg cerewet dr beliau.
Contoh?
haziq hari2 makan KFC, papa malas nak g giant q segala nak beli ayam seketul, then drive tru jek kat mc D, ajiq xmo, x suke Mc D ayam pedas plus keras.. C?

papa plak, satu hari mesti sekali nak mkn nasi yg ada lauk tuh.. lauk mesti ada 1 sumber protein n 1 jenis sayur.. tak boleh kering, mesti 1 jns berkuah, anak plak xmo mkn nasi.  tapi yg pasti kicap mesti kene ada untuk 2 org ni klw makan nasik.

hah? camno?
klw xde mama??

nenek ngan atok boleh jaga dorang 2 org, tapi sian la plak kat mak n ayah aku haha... sbb kitrorang sume x cerewet..mak goreng telo pon leh mkn dah.. ikan bilis goreng ngan bawang n cili padi pon leh tambah berpinggan2..

klw sume nak pk.. mmg x jadi apa.. let it be jek la.. tgk jek la apa jd nanti..
dulu aku beranak lain.. anak takde.. hubby sorang nak jaga itu ini
da da.. takmo pk dah.. dah dekat kol 9.. nak cont keje.. kang nak g majlis perbandaran
buat acceptance bangunan stor yg baru siap tu. Jgn ada hal sudah..
soklan org mesti tanya...
"eh larat g ke keje?? "
nak jawab pe?
" dlm hati nak jek jawab, dah kene keje, keje lah.. mcm kene mkn jugak kan? hari2 mo makan punyo.. saya klw dok kat opis jwbnya sume mende x jalan, bayo utiliti pon x cukup kang "

till then..  bye..

No comments: