Friends Of Mine

Tuesday, January 4, 2011

Haloo... gue masih ada...

lama x update blog ni.. keje copy paste petua2 n doa2 jek.. apa2 pun nak bgtau kat readers yg aku makin sarat dah.. almost 36w dah.. dah boleh beranak hokey.. takde apa yg menarik kini cume aku tak sabar nak tgk baby girl aku.. semoga sihat walafiat hendaknya.. dan aku menjalani rutin2 cek up antenatal 2 minggu sekali kini. Lain2 .. haziq aku dah transfer ke Tadika baru.. Shining Stars, Seri Manjung.. no more Smart Readers yg x smart itu. Takde masalah sangat untuk hantar beliau ke sekolah sebab sebelum ni pon beliau dah sekolah sejak berumur 2 1/2 tahun lagi.. cuma bezanya envirement skull baru students lebih ramai n memerlukan beliau lebih berdikari.. tapi aku selalu pesan jangan ikut perangai nakal orang.. alhamdulilah, itu lah yg dia ulang setiap kali aku siapkan dia nak ke sekolah pagi2. Dia follow x follow tunggu apa teacher dia bagi report kat aku end of d month nanti. Masalah beliau cumalah nak bgn awal pagi, ada option skull tengarai, tapi aku taknak anak aku blajo tghri, sbb belajar pagi2 lebih elok dari waktu petang, so mmg aku kerah jugak beliau bangun seawal 7.15 pagi sbb skull baru mula pukul 8 pagi, sekolah dulu mula 9 pagi. Haziq will turn to 4 this year, jadi smlm masa aku hantar beliau ke sekolah beliau nampak pelik dengan budak2 yg menjerit2 menangis2 bila parents they all tinggalkan diorang, haziq mcm biasa salam aku then proceed to class terus, cuma aku pesan jangan nakal2 klw jatuh mama takde nak tiup2 haziq. huhuhu.. skull tu mmg xde provide food, so pagi2 aku gorengkan hotdog 3 batang then bekalkan jek dgn sebotol air masak. Sgt mudah! sbb klw aku bekalkan nasi lemak ke capati ke roti bom ke, mmg anak aku x makan punye.

Oh nak apdet jugak tentang cuti aku masa cuti panjang sambut new year haritu, aku n famili ke KL . Famili besar maknanya mak ayah, adik2 serta adik ipar baru. diorang dah mmg sedia ada dok kat KL. Aku , hubs and haziq naik kereta ayah jek sbb kete ayah mmg giler besar klw cuma naik berdua.. Adik naik kete beliau sendiri.. Hari Jumaat dpt cuti free sbb Malysia berjaya dapat piala Suzuki.. Congrats & thanks.. push off pukul 2 petang kol 5 lebey dah sampai kat istana hinggap ayah kat Bukit Jalil.. So stay situ lah untuk selama 3 hari tu..aku sbnrnya dah taklarat nak jalan sgt sbb badan aku sgt  lah BERAT! dan asik nak terkencing.. tapi bila mak n ayah insist nak soh ikut gak n hubs pon cuti dan beliau tade wat pape, plus dgn haziq nak tgk pameran dinasour alive kat Pusat Sains, aku turutkan jualah, lagipon aku tak risau sgt klw jalan ngan mak n adik2 sbb ramai assistant nak tolong jaga haziq. aku cuma pakai muncung jek soh wat itu n ini.. hahaha.. hebat tak daku? Sampai2 jumaat malam tuh, ayah nak celebrate besday menantu kesayangan dia. sbnrnya dah lepas 2 hari dah,, tapi nak sambut gak.. aku pon x tau nama restoran apa tah.. tapi western nye restorant lah.. beli kek sume.. and celebrate lah.. sgt hepi sbb sume ada.. bukan senang nak kumpul semua adik beradik sbb sume pon ada komitmen keje and studi..plus angah plak baru kawen.. so kene bagi2 blah laki dia lagi.. hari sabtu pagi sume orang jadi budak skolah rombongan ke Pusat Sains, nak tgk dinasor.. layan kerenah anak sedara nan satu ini sume uncles n auntie tepaksa masuk Pusat Sains. haha.. tiket RM10 sorang.. memula masuk tuh anak aku yg gagah perkasa ni aku ingat berani sgt, sekali tgk dinasor yg bapak gila punye besar bergerak2 mcm nak pegi kat dia melalak mcm nak hape ta.. tapi bila papa pujuk ckp dinasor tuh pakai bateri baru berani dtg dekat.. ada kurang lebih 40 eko kot dinasor kat sini.. hmm.. berbaloi lah jugak dtg..  then dah 3 jam kat situ terus makan kat Sunway piramid, dorang ajak mandi, kat sunway lagoon, tapi aku wat muke sedey , yela.. aku bukan nye boleh nak lasak2 sangat, klw takat nak celup2 jek baik mandi kat swimming pool kat bawah rumah ayah jek.. then makan2 .. proceed balik., malam ingat nak ke I-city tapi ayah ajak p umah Eteh pplak.. nak begosip since adik badik dia pon sume ada kat situ.. hubs and biras barunye dah selamat ke kedai mamak tgk bola.. pukul 1 pagi baru sampai umah.. tido x henggat dunia punye.. then pagi ahad proceed balik,sampai umah aku bongkang lagi, sampai aku x tau apa haziq n papa beliau buat kat bawah..sbb aku tutup pintu rapat2 and pasang ekon kuat2 sbb nak tido baek punyo! .. (**gambar nantilah upload, sbb malas nak p amik cable nak transfer )

Hmm. tu jek kot update kali ni.. aku dijangkan besalin 7 feb.. hmm.. dah dekat kan.. U olls doakan lah aku dipermudahkan semua urusan bersalin nanti ye.. Preparation almost complete cume jamu n bengkong aku jek masih dok servey..


muka ceria x sabo tgk dinosor

 ngan pak usu
 big momma (sila jgn komen!)




 masuk2 tgk dinosor trs melalak.. hahaha








 gambar besday boy takde.. sbb x comei.. yg ader anak besday boy sahaja

No comments: