Friends Of Mine

Sunday, January 30, 2011

Klw Keje X bleh kene marah len kali jadik Boss jgn jadi kuli

Susah klw deal or keje ngan org yg mental x fit nih. Tegur sket mogok!
tegur sket termenung sana sini
satu keje pon x jadi!
bukan nak take as a challenge
ni lg nak pk bukan2 malalut2 sampai kutub utara selatan
kunun xmo jaga kebajikan lah, tak phm itu ini ko lah
klw nak pk sume tu x leh buat bisness lah .. keje nak pk wellfare ko jek

Aku ni keje ngan AYAH sendiri tau
aku ni anak KESAYANGAN ayah tau..
tapi bila time keje, aku adalah kuli dan beliau adalah boss
mcm hubby salu ckp BOSS is always right
bila aku praktikkan
mmg betul
klw dipikirkan aku kdg nak hangin jugak bila dia drafkan apa2 ngan spelling lama
skolah inggeris sblm perang jepun dulu
tapi nak wat cemana kan..
wlwpon aku blajo samapi Uni, sume business letter format aku dah hapal
tapi klw dia kta x betui
means x betui lah kan
dia nak wat cemna tu suka dia la
company, company dia
imej dia yg jaga
so.. ikut jek la

Ni kau.. bukan sape2 pun, bila tegur sket nak marah aku balik lak
then what?
harap aku bg gaji buta kat ko?
klw keje gomen pun ader PTK , exam hape segala tau
ni plak keje camni
huh!
mmg la betui org kata
"EDUCATION ROOTS EVERYTHING"
mentaliti lemah, takuk lama, x tahu nak majukan diri

ayah salu ckp kat aku
"KLW X TAHU BACA, TENGOK GAMBO"
tahu x apa maknanya

maknanya

klw x tau sgt , tgk lah apa2 petunjuk yg bole kasi paham,
maknanya
FIKIR PAKAI OTAK LA BEB!
jalankan otak tuh
klw mesin lama x jalan pun kene boh gris nak bg smooth semula
sama lah otak kita ni
klw x berhubung antara 1 sama lain,
lost contact lah
haih


dah la sekian .. entri emosi dimalam hari

MELAYU MUDAH LUPA

2 comments:

@nozieyusof said...

i like entry nie..huhu. sy pon teragak nk hamun je sorg staf nie. kojer dh le low-quality pastue xreti respek org plak tue.
ciss!!!

Srikandi said...

kak.. jangan ngamuk2 kak, esok-esok dah nak bersalin tu.. semoga semuanya selamat yek.. =)