Friends Of Mine

Friday, January 21, 2011

Devil!please go away!!!

Oh Tuhan...
jauhkan lah aku dari prasangka yg jahat..
hati yg kotor, hati yg dengki,
murahkanlah lagi rezeki Kami..
amin.........

tetiba rasa nyampah pd seseorang yg x sepatutnya..
sgt tak baik..
x suke perasaan mcm ni..
aku kene positif!
xleh nak suke2 judge org yg aku tak x kenal hati luar dlm.
dah byk kali dia buat citer bohong, (bohong ke? hanya Allah yg tahu)
tapi aku mmg susah percaya orang, terutama bab PINJAM duit.. ok..
klw rasa x mo bayar, ckp jek MINTAK.. tak payah reka cerita sadis.
dan akhirnya.. hmm.. malas nak ckp..
NYAMPAH tau x!
x tolong kang aku tau.. orang tu akan kesian kat ko..
tapi please la..
KALAU TAK DIPECAHKAN RUYUNG MANA DAPAT SAGUNYA.
tau tak maknanya?
maknanya, klw x berusaha mana nak dpt hasil NGOK!
klw asik2 buat citer kesian, lelama org tak kesian dah, nyampah lagi ada..
baik2 tolong leh dpt pahala, jadi lagi byk dosa .
Oh please.. la usaha.
aku ni pregnant tau, dah sarat, masih boleh kehulu kehilir cari rezeki.. tambah pendapatn keluarga
aku kesian kat anak2 aku klw dorang x dpt apa sepatutnya diorang dapat
tapi , please la FIKIR, dah tua.. mmg ko x BESAR mcm aku.. tapi kau dah TUA ok..
klw ckp x larat, sakit.. mmg itulah Tuhan akan beri..
hidup cuma sekali, bukan 2 kali, klw Hindu mmg ada kehidupan selepas kematian, tapi kita bukan hindu
KEHIDUPAN YG KEKAL ADALAH DISANA...
Tapi Tuhan dah ckp...

BERIBADATLAH MCM KAMU NAK MATI ESOK
BEKERJALAH MCM KAMU NAK HIDUP 1000 TAHUN

bukan nak riak dengan apa yg aku ada,
tapi ni semua adalah usaha aku dan suami..
USAHA ok..

takkan aku nak ckp,
ayah aku yg umur dah lebih setengah abad tu pun masih gigih mencari  rezeki
tak kenal erti penat,
sehari mcm tak cukup 24jam beliau bekerja
beliau ckp, klw duduk goyang kaki kat umh nanti lg cepat mati..
Aku rasa betul
klw dok saja tak buat apa2 mmg la.. sume penyakit mai hinggap pon..
kejap jek

banyak menda nak ckp, banyak contoh boleh beri..
tapi LU PK LA SENIRI BEB!

** tak de kene mengena dengan yg mati.. dengan yang hidup je.. tapi beliau buta IT.. nebermain..,..

to be continued...

No comments: