Friends Of Mine

Monday, January 17, 2011

I'm Not Well..

Dr semalam nak jalan pun susah.
sakit kat pinggang, ari2 plus berat badan yang mcm gajah ni
tapi makan tetap lalu punyo!

Dah 37weeks.. oh.time running so fast..
klw  ikut , tinggal plusminus 2 weeks jek lagi
sbb klw ikut mcm haziq dulu, 38plus dah kluar..
tapi aku dah lupa adakah aku rasa macam ni masa dekat2 nak deliver dulu?
oh.. dah dekat 4 tahun berlalu rupanya

mlm2 tido asik terbangun jek, nak terkencing, panas (hubs takleh nak pakai ekon sbb beliau sedang selsema)
n not comfortable to sleep longer.. nak bgn tengok tv aku mls
nak blogging malam2 aku x tahu cemana nak duduk
sbb duduk atas kerusi tak kene, dok bawah sakit pinggang, nak menyarap lagilah tak boleh
so? baring jek lah terkebil2 sementara tunggu semua orang bgn pagi

Lepas hantar haziq p skul tadi, terus g opis, duduk di kerusi opis adalah sgt selesa..
kene beli kusi camni kot dok kat umh..

Ntah dah berapa kg gaknya baby aku kali ni.. last 2 weeks dr ckp dah 3kg..
aku rasa baby ni kecik sikit dr haziq kot.. sbb aku x gain seberat mcm preggy haziq dulu wlwpon hanya less beberapa kg sahaja.

Kadang2 dengan keadaan mcm ni plus tanggung jawab yg banyak rasa nak nangeh jek
tapi aku lucky sbb haziq dah besar , dia dah paham ckp aku cuma kdg2 dia buat2 tak paham jek kan..
ala.. org tua umur 33 thn pun kdg2 buat tak paham kan.. ini kan plak budah umur 3 setengah tahun
apapun aku bersyukur sbb Tuhan bg peluang untuk aku rasa jadi seorang IBU. dari org yg langsung x berpeluang rasa. Jadi IBU kene IKHLAS.. ye.. aku sgt2 lucky klw nak dicompare dengan org yg x bernasib baik.. cthnya, sedang pregnant suami tak berkerja, diceraikan ketika pregnant, mengidam mcm2 tapi x dapat pun.. aku?? COMPLETE.. cuma kdg2 hubby mcm x paham jek.. tapi aku tak kisah pun..
sbb??

aku x suke kelihatan mcm bergantung sgt sbb aku tau dia takkan selama2 nya ada disamping aku.. ( sbb beliau bukan kerja kerani ye.. jgn la pk lain plak.beliau NAVY.. anytime jek kene g perang.. eh yeke?? mana lah tau kan..) plus aku kerja and berpendapatan sendiri, so klw aku suka or mengidam pape.. just start kereta n find for it or klw x takde jual.. beli brg masak sendiri.. Simple! Tapi selagi lumrahnya seorang PEREMPUAN, selagi tuh la memerlukan seorang lelaki kan? so kdg2 perlu lah jugak.. sgt terharu bila wiken baru ni.. hubs bersihkan rumah tanpa bebelan dr aku.. siap korek longkang depan sekali.. aku sgt suke beliau kemas rumah, sbb teserlah kebersihannya.. ohohoho.. thanks.. LUV U..

Mak n ayah pun tinggal x sampai 1 km dr rumah aku.. jadi mmg sgt2 lucky lah jugak.. sbb bebila jek rasa nak masakan mak, anytime bole dtg.. haha..wlwpon mak aku x suke dok umh.. keje jalan jek...

aku dah lupa camana rasa nak beranak sebenarnya.. tapi yg aku tahu ianya adalah sgt SAKIT ok.. tapi sakit itu boleh dikawal.. buktinya ada org tiap2 tahun pun beranak.. tade hal pon.. cuma berdebar2 tu ada la jugak.. klw bersalin normal, aku x pernah rasa.. tapi ngerikan? klw operate tuh pon aku dah rasa.. x sakit time operate, tapi sgt scary juga sbb dulu aku tak tahu prosedurnya mcmana.. sekarang aku dah tahu mcmana. .. apa2 pun.. semoga tak banyak masalah ketika itu nanti..

No comments: