Friends Of Mine

Monday, July 11, 2011

And Finally.. My Car is Alive!

Ingat x entry NI?

And Finally setelah berbulan2 kereta ni direhatkan dirumah .. sesekali jek berjalan  itupun isi minyak. sampai habehlah bateri seketul tuh duduk saje jek dalam porch.

walaupun hanya seketul kereta buruk, ianya sangat berjasa pada aku !

kertas ni lah yg nak beli yg mahal sgt tuh!


Disebabkan berbulan2 aku mengumpul duit nak bayar saman ekor yg menjumlahkan kesemuanya adalah RM1500.00. mmg ngambik masa 5 bulan gak lah aku nak hidupkan roadtax kereta ni. (itupun mampu hidupkan 6 bulan jek dulu). Bukan x boleh sekarang henjut bayar saman2 ni, tapi banyak lagi keperluan lain yg lebih mendesak.Nasib baik Viva adik aku beliau tinggal kat umh mak, boleh lah daku melenjan pinjam. Sakit sangat jiwa bila membayar saman ni, bulan March haritu kereta husband, kami sepakat kasi idup roadtax kereta dia dulu, sebab kereta beliau bawak kemana2 balik kg dsbnya plus kereta beliau baru sikit. Nak buat cemana kan? u not follow the rules... akibatnya tanggung lah sendiri (this is best bro!) klw duit tuh aku bawak g shopping ke simpan ke bole g haji dah tahun depan. Tu la.. x beringat.. rasa cam pemandu F1 sangat bila bawak kereta buruk tu. Kereta ni laju okeh! sape nak boleh call saya. haaa haaaaaaa

Akibat saman ekor ni, bukan sahaja roadtax x boleh hidup, malah lesen memandu jugak x boleh hidup. Nasihat aku, pada korang yg punya kereta sendiri, pandu cermat, duit selamat! pandu x cermat , jadilah cam aku, nganga jek la. nak wat cemana.. tak bayar, saman tuh semua dah blacklist. Jadi azam aku tahun ni, aku nak menggunakan jalanraya semax mungkin, sebab aku dah banyak bayo. ha haaaaa... buleh?? (minyak?isi seniri!)

No comments: